Ledarutbildning – Trygg idrottsmiljö

Vad är en trygg idrottsmiljö och hur skapar vi hållbarhet i den?

Utbildning med Johan Fallby för sportchefer, ungdomsansvariga och tränare

Vem är Johan Fallby

Johan är idrottspsykologisk rådgivare och före detta landslagsman i bordtennis. Efter tio år som ansvarig för idrottspsykologi på Svenska Fotbollförbundet och psykologisk coach i FC Köpenhamn. Arbetar han idag som föreläsare, mentor och författare. Han är också knuten till forskningsgruppen i idrottspsykologi på Högskolan i Halmstad. Johan är en oerhört kunnig och inspirerande föreläsare.

Uppdraget för våra föreningar och dess ledare är att skapa en bra utvecklingsmiljö som både utvecklar  talanger och skapar livslångt intresse för ishockey. Johan tar upp hur vi skapar dessa miljöer. Hur du som ledare kan stötta, inspirera och motivera barn och ungdomar till ett livslångt idrottande

Föreläsningen innehåller bland annat:

• Vad är en trygg idrottsmiljö?

• Hur skapar vi en trygg idrottsmiljö

• Vilken modell är bra?

• Hur ser ledarskapet ut i en bra idrottsmiljö?

• Vad är hållbar talangutveckling?

Innehållet i föreläsningen är både forskningsbaserad och erfarenhetsbaserad.

Målgrupp:        Sportchefer, ungdomsansvariga och tränare för åldrarna U9-U16

Datum:              torsdag. 23/8-18

Tid:                     15.30–18.00 (avprickning och drop in fika/macka 15.00)

Plats:                  Quality Hotel Globe och Ericsson Globe I lokalen Cosmos

Kostnad:           Gratis (om man uteblir utan avisering faktureras föreningen 300: -)

Fika:                   Kaffe/The och macka

Anmälan senast 180815

OBS! Begränsat antal platser

Anordnare: SISU Idrottsutbildarna/Stockholmsidrotten

Arrangör: Djurgårdens IF Ishockeyförening

Medarrangör: Stockholms Ishockeyförbund

• 2018-08-23 15:00 - 18:00
    • Quality Hotel Globe och Ericsson Globe I lokalen Cosmos
    • Johan Fallby
    • 37 av 36

• 2018-08-23 15:00 - 18:00
    • Quality Hotel Globe och Ericsson Globe I lokalen Cosmos
    • Johan Fallby
  • 37 av 36
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.