Idrott och skatter - skatteverket informerar

IDROTT OCH SKATTER - SKATTEVERKET INFORMERAR Vad gäller när föreningen betalar ut lön, arvode, reseersättning eller kostnadsersättning till spelare, ledare, domare eller annan personal? Vad gäller för lagkassor? Vem är skyldig att lämna en deklaration/kontrolluppgifter? Skatteverket informerar om allt som handlar om skatter och arbetsgivarfrågor.

Vi går igenom grunderna för de skatteregler som föreningen måste tänka på som arbetsgivare. Vi tar också upp:

• Allmänt om idrottsföreningar
  • Bokföringsskyldighet