Tränarforum Stockholm

Utbildningen är nu fullbokad och anmälningslänken därmed stängd

Vill du lyssna till de senaste rönen inom idrottsträning? Vill du utveckla dig själv som tränare?
Vill du lära mer om vad som är bäst att träna i olika åldrar för en
hållbar
prestationsutveckling? Tränar du aktiva från 12 år och uppåt? Då är detta en
mötesplats för dig. Under två dagar erbjuder vi föreläsningar,
erfarenhetsutbyte med
andra tränare och tips på praktiska övningar som du kan använda i din träningsgrupp.

Svensk idrott befinner sig i en häftig förändringsresa som ska möjliggöra så många som möjligt, så länge som möjligt, i så bra verksamhet som möjligt. Ni tränare är viktiga och avgörande för om
vi ska lyckas med denna resa. Målet med Tränarforum Stockholm är att ge dig som deltar möjlighet att stärka och utveckla ditt tränarskap tillsammans med oss på Stockholmsidrotten.

17.00 Vi hälsar alla välkomna!
17.10–17.55 Liselotte Ohlson/RF - Betydelsen av Strategi 2025 i vardagen
Chef för avdelningen Elitidrottsstöd, Riksidrottsförbundet.
18.00–19.15 Göran Kenttä/GIH - Vikten av fysisk och mental förberedelse
Fil.dr i psykologi, forskar/ undervisar inom ämnesområdet idrottspsykologi med inriktning på träningsprocessen ur ett stress- och återhämtningsperspektiv vid GIH, Stockholm.
19.45 Gemensam middag

08.30 Michail Tonkonogi - Fysisk träning för barn och ungdom
Professor i medicinsk vetenskap med inriktning idrottsfysiologi och en av landets främsta
experter och forskare inom områdena fysisk
träning och hälsa.
10.00 Fika
10.20 Jesper Sjökvist/SOK - Ungdomsprofilen/Rörlighet/Funktion
Träningsrådgivare på Sveriges Olympiska Kommitté. Har jobbat som fystränare och
rådgivare i snart 20 år med elitidrottare inom ca 20 olika idrotter.
12.00 Lunch
13.00–15.00 Fortsättning – Ungdomsprofilen/Rörlighet/Funktion: Praktiska övningar.
OBS! Alla ska vara ombytta till träningskläder.

Kostnad & Anmälan
Pris för hela evenemanget är 500:- / person

Anmälan är bindande. Kursavgiften debiteras oavsett närvaro.

OBS! Om du anmäler dig före den 19/10 så ingår övernattning i dubbelrum på Bosön, om så önskas.

Vid anmälan efter 19/10 ingår inget boende utan man måste då själv boka och betala för eventuellt boende.

Sista anmälningsdag för att delta är den 8/11.

OBS! Tränarforumet är till för tränare/ledare inom barn- och ungdomsidrott. För dem är priset är subventionerat.

Övriga intresserade kan få delta till självkostnadspris i mån av plats. Vid intresse för detta kontakta Lars Jonsson (se nedan).

Specialkost
Vid behov av specialkost ange detta i din anmälan.

Frågor
Kontakta lars.jonsson@stockholmsidrotten.se för eventuella frågor och mer information.

Tränarforum Stockholm
Tränarforum Stockholm är en ny mötesplats för tränare inom föreningsidrotten och arrangeras av Stockholmsidrotten. Med Tränarforum
Sthlm vill vi anta utmaningen att stärka ledarskapet inom idrotten, en central del av idrottens strategi mot 2025. Ska vi lyckas nå målbilden
kommer tränaren, dvs du, vara en viktig aktör. Därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för att du ska bli framgångsrik.

• 2017-11-08
      • 2017-11-17 17:00 - 2017-11-18 15:00
    • Bosön, Lidingö
    • Carina Sjölander
    • Anmälan är bindande och faktureras efter avslutad kurs. Avgiften faktureras oavsett närvaro. Vid anmälan före 19 oktober ingår övernattning i dubbelrum på Bosön om så önskas.

• 2017-11-08
      • 2017-11-17 17:00 - 2017-11-18 15:00