Tävlings- och Arrangörskonferens

Distriktets tävlingssektion kallar till årets Tävlings- och arrangörskonferens där vi vill möta samtliga klubbar som ska arrangera inbjudningstävling eller tävlingar av högre status inom distriktet under 2018 (eller arrangörer som funderar på ett framtida tävlingsarrangemang). Mötet ger oss en möjlighet att tillsammans planera och på så sätt utveckla tävlingsverksamheten inom vårt distrikt. Vi kommer även att ta upp nyheter och förändringar inför den kommande tävlingssäsongen.

Minst en representant från varje arrangörsklubb måste närvara!

Inga avvikelser från detta kommer att godtas. Vi vill ha med personer som är aktiva och med mandat att representera tävlingssektionen för respektive klubb! De representanter som utses ska ha mandat att till exempel kunna flytta en tävling till en annan helg om detta krävs för tävlingsverksamheten i distriktet. Se därför till att klubben har ”reserver” som kan rycka in på kort varsel om tilltänkt/tilltänkta deltagare skulle bli sjuk/utebli. De som representerar sin klubb ska även ha mandat från klubben att inlämna en skriftlig röst (med motivering) inför nomineringen av Årets Tävlingsarrangörsklubb. Den klubb som inte har med en representant på konferensen kommer inte att beviljas som arrangör eller medarrangör på tävlingar under hela år 2018!

Vi bjuder även in våra Funktionärer (domare, överdomare, banbyggare, tränare osv), Tävlingsryttare och andra intresserade av tävlingsverksamheten i distriktet! Sprid denna inbjudan!

Anmälan senast onsdag 18 oktober via Utbildningsmodulen! OBS - nytt för i år - anmälan efter anmälningstidens utgång kommer att faktureras 250 kr eftersom detta orsakar merjobb både för distriktet & hotellet. Så respektera anmälningstiderna!

Det finns möjlighet att boka lunch kl. 11.00 på Scandic så ange vid anmälan om ni vill ha lunch (självkostnadspris 129 kr/person). Ange också om ni vill äta en 2-rätters middag tillsammans med oss. Detta erbjuds också till självkostnadspris (262 kr/person inkl bordsvatten. Vill du ha annan dryck tillkommer detta). Lunch och middag betalas på plats! Anmälan till lunch och middag är bindande! Glöm inte ange om ni vill ha middag efter träffen samt om någon av er behöver specialkost. Se mer information om menyval nedan.

Middagsalternativ (ange "Ja" i anmälan vid de kostalternativ du vill boka):
Meny 1: Entrecôte med citron och rosmarinsky/Marängsviss
Meny 2: Ugnsrostad lax med basilika och citronsås/Marängsviss
Meny 3: Tomatcouscous med ingefärsrostad broccoli & sojabönor/Marängsviss

Boende finns på Scandic Hotell, dubbelrum 850 kr/natt alternativt enkelrum 650 kr/natt. Boendet bokas direkt via Scandic på 0920-27 64 00 uppge ”Norrbottens Ridsportförbund”. Boende betalas på plats.

Föreläsning: Ridbaneunderlag (David Edfors)

• Tävlingsinformation
  • Distriktschampionat och DM
  • Avslutande middag

Vi hoppas att så många som möjligt kan närvara! Era synpunkter som arrangörer och tävlande är nödvändiga för att vi i Distriktet tillsammans ska kunna planera en trevlig verksamhet. Lika viktigt är det att alla klubbarna känner till de krav som ställs på en tävlingsarrangör. Att träffas och tillsammans gå igenom säsongen som varit ser vi dessutom som en nödvändighet för att få tävlingsverksamheten i hela distriktet att utvecklas! Dagen avslutas för de som önskar med en gemensam middag.

Ett trevligt sätt att njuta av god mat och dryck tillsammans!

VÄLKOMNA!

Tävlingssektionen Norrbottens Ridsportförbund

• 2017-11-18 12:00 - 18:00
    • Scandic Hotell, Luleå
    • Jessica Persson, Ingrid Ragnarsson
    • Lunch respektive middag kan bokas om så önskas. Betalning sker på plats.
    • Vid utebliven deltagare debiteras de avgifter vi ej kunnat avboka när det gäller mat. Klubben kan dock sända ersättare.

• 2017-11-18 12:00 - 18:00
    • Scandic Hotell, Luleå
    • Jessica Persson, Ingrid Ragnarsson
    • Lunch respektive middag kan bokas om så önskas. Betalning sker på plats.
    • Konferensen är gratis. Fika ingår.