"Rätt från start" - tryggt ledarskap för U9 och U10 Värd Segeltorps IF

Inbjudan till ”Rätt från start” - tryggt ledarskap för U9 och U10

I år följer vi upp förra årets utbildning som vi kallade ”Fair-från start till mål” med en utbildningskväll för ledare i våra U9 och U10 lag. Vi kommer att genomföra årets utbildning på fyra olika platser som är någorlunda geografiskt indelade. På varje plats är ca 10 föreningar inbjudna. Varje förening har möjlighet att anmäla 4 ledare (2 st. U9 och 2 st. U10). Dessa ledare kan vara tränare, lagledare, materialare.

Utbildningen syftar till

• Inspirerande berättelser om resor inom ishockeyn som ledare och spelare

• Vad som kännetecknar ett tryggt ledarskap och trygga miljöer för U9 och U10

• Rätt saker i rätt tid på rätt sätt för optimerad utveckling

• Behålla så många som möjligt så länge som möjligt

• Erfarenhetsutbyte genom diskussioner

Utbildningsgänget denna kväll är:

L-G Jansson (Sportansvarig i Nacka hockey, expertkommentarer i Radiosporten och väldigt lång erfarenhet som ledare inom ishockeyn på alla nivåer)

Roger Dahlström (Sportchef i Trångsund, väldigt lång erfarenhet av ungdomsishockeyn i Stockholm ibland annat i Flemingsberg och AIK)

Kristofer Ottosson (Sportchef ungdom i Haninge Anchors, expertkommentator i radiosporten och en väldigt lång elitkarriär i ishockeyn ibland annat i DIF och Tre kronor)

Plats: Segeltorps Ishall

Datum: 11/12-17

Tid: 18.30–20.30

Fika: Kaffe serveras, men kom med påfylld energi

Kostnad: Gratis

Anmälan senast: 4/12-17

Välkomna!

• 2017-12-11 18:30 - 20:30
    • L-G Jansson, Roger Dahlström, Kristofer Ottosson
    • 26 av 40

• 2017-12-11 18:30 - 20:30
    • L-G Jansson, Roger Dahlström, Kristofer Ottosson
  • 26 av 40
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.