Föreningskonferens

Som tidigare informerats om så kommer årets föreningskonferens gå av stapeln helgen 2–3 december. Vi kommer likt förra året att hålla till vid Clarion Hotell på Ringvägen i Stockholm.
Det preliminära schemat presenteras separat. Klart är i alla fall att vi startar 10.00 lördag 2/12 med ett förmöte inför representantskapsmötet och avslutar 15.00 söndag 3/12 efter två dagar fyllda med utveckling av amerikansk fotboll, nätverkande och fullt fokus mot framtiden.

Temat för konferensen är som sagt var utveckling. Några av de punkter vi kommer prata om är distriktens roll och verksamhet, barn- och ungdomsverksamhet, kommunikation, tränarutskott, utvärdering av vår tävlingsverksamhet och så klart omröstning kring våra tävlingsbestämmelser på Representantskapsmötet.
För just röstningsförfarfarandet vid representantskapsmötet så gäller det som är reglerat i 36:e paragrafen av våra stadgar.

Kostnadsmässigt så är konferensen fortfarande kraftigt subventionerad. Det tillkommer dock vissa kostnader som vi behöver ta höjd för.
Resor till och från konferensen bekostas av respektive förening, organisation eller individ. Lunch på lördagen ingår inte, detta då förmötet inför representantskapsmötet helt enkelt inte intresserar alla och det blir svårt att beräkna en beställning av lunch. Däremot finns möjligheter att köpa lunch på plats eller i någon av de närliggande restaurangerna. För boende i dubbelrum tillkommer en kostnad på 100: - per person och för enkelrum 300: - per person. Boendekostnaden kan bli billigare beroende på totalkostnaden och det är då kostnaden för del i dubbelrum som kommer sänkas i första hand.
Anmälan till konferensen behöver vi senast 15/11 för att säkerställa beställningar av mat och boende.

I detta skede kan vi endast ta emot anmälningar för 1–4 deltagare per förening och distrikt.

• 2017-12-02 10:00 - 2017-12-03 15:00
    • Clarion hotell
    • Fredrik Haraldson
    • Boende på Clarion Stockholm