JS1 - Upplands Väsby

Stockholms Ishockeyförbund bjuder in till kursen Junior & senior 1!

Kursen vänder sig till personer som vill leda och träna junior- och seniorlag. Kursen är på 2,5 dagar.

Förkunskapskrav
eltagare ska ha genomgått följande kurser med godkänt resultat
- Grundkurs

Syfte
Att ge deltagarna grundläggande kunskap i hur man ska träna och utbilda spelare i junior och seniorlag.

Att kursen ska skapa engagemang och stimulera deltagaren till sökande efter nya kunskaper för att utvecklas som utbildare av spelare. Samt öka deltagarens insikt och reflektera över sin roll som ledare och att ge verktyg och metoder för detta

Tränarlegitimation
Efter att ha genomgått kursen erhåller deltagarna legitimation för att träna lag i Division 3.

Kursinnehåll

1. Ledarskap: jag som ledare, ishockeyns värdegrund, att leda andra, jaget och laget
  2. Metodik: att planera träningen
  3. Ishockey - teknik: skridskoåkning, klubbteknik, passning/mottagning, skott, närkampsspel, backspel
  4. Spelförståelse: individuell taktik
  5. Målskytte - målvaktsspel: målskytte, MV-träning
  6. Övrigt: domarens roll

Bokning och avbokningsregler, vänligen läs igenom noga
Anmälan är bindande och kursavgiften kommer att faktureras vid sent återbud eller om kursdeltagare uteblir.
Observera att ange fakturaadress vid anmälan.
Avbokning är möjlig utan kostnad fram till en månad före kursdatum. För erhållande av kursintyg krävs 100% närvaro.

Efter anmälan ska ett automatiskt bekräftelsemejl skickas ut inom en timme. Om så inte sker, kontakta peter.andersson@stockholmhockey.se
Den automatiska bekräftelsen innebär att du har en plats på kursen. Kallelse med exakta tider skickas ca 10 dagar innan kursstart.

• 2018-03-09 11:00 - 18:00
      • 2018-03-10 08:00 - 18:00
      • 2018-03-11 08:00 - 18:00
    • Scandic Upplands Väsby och Vilundaparkens Ishall
    • Inget boende ingår.
    • Du är anmäld till kursen JS1 på Scandic Upplands Väsby. Kallelse med exakta tider skickas ca 10 dagar innan kurs. Välkommen! Observera att den här anmälan är bindande och kursavgiften faktureras vid sent återbud eller om kursdeltagare uteblir.
    • Grundkurs

• 2018-03-09 11:00 - 18:00
      • 2018-03-10 08:00 - 18:00
      • 2018-03-11 08:00 - 18:00
    • Scandic Upplands Väsby och Vilundaparkens Ishall
    • Inget boende ingår.
    • Grundkurs
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.