Grundkurs - Upplands Väsby

Stockholms Ishockeyförbund inbjuder alla blivande ledare inom ishockey till den första kursen i utbildningsstegen – Grundkursen.

OBS! Kursen är f.n fullbokad!

Målgrupp
Kursen vänder sig till alla ledare i föreningen, även intresserade föräldrar. Kursen är på 2 dagar.

Syfte
Att ge samtliga deltagare (ledare, tränare och föräldrar) en grundläggande kunskapsbas i ishockey och ishockeyns värderingar.

Att engagera och entusiasmera deltagarna till ett fortsatt ledarskap.

Detta är den första kursen i Svenska Ishockeyförbundets utbildningsstege. Kursen är obligatorisk för alla blivande ledare inom svensk ishockey. För att gå vidare till någon annan kurs i utbildningsstegen är det ett krav att man har gått grundkursen.

Kursinnehåll
1.Ledarskap: vad är ledarskap, jag som ledare, styrande principer, praktisk ledarmetodik, att leda andra
2.Metodik: Tre Kronors Hockeyskola
3.Ishockey - teknik: skridskoåkning, klubbteknik, passning/mottagning, skott, närkampsspel
4.Spelförståelse: smålagsspel
5.Målskytte - målvaktsspel: grunder i MV-spel
6.Övrigt: idrotten och ishockeyns organistaion & Bidrag, ABC-pärmens struktur, regler, utrustning, praktisk träningslära

Bokning och avbokningsregler, vänligen läs igenom noga
Anmälan är bindande och kursavgiften kommer att faktureras vid sent återbud eller om kursdeltagare uteblir.
Observera att ange fakturaadress vid anmälan.
Avbokning är möjlig utan kostnad fram till en månad före kursdatum. För erhållande av kursintyg krävs 100% närvaro.

Efter anmälan ska ett automatiskt bekräftelsemejl skickas ut inom en timme. Om så inte sker, kontakta peter.andersson@stockholmhockey.se
 Kallelse med exakta tider skickas 7-10 dagar innan kursstart.

• 2018-01-13 07:00 - 17:00
      • 2018-01-14 07:00 - 17:00
    • Scandic Väsby & Vilundahallen
    • Logi ingår ej.
    • 2000 SEK
    • Anmälan är bindande. Avbokning är möjlig genom personlig kontakt med utbildningsansvarig absolut senast en månad före kursdatum. Vid senare avbokning kommer kursavgiften att faktureras.
    • Inga

• 2018-01-13 07:00 - 17:00
      • 2018-01-14 07:00 - 17:00
    • Scandic Väsby & Vilundahallen
    • Logi ingår ej.
    • 2000 SEK
    • Inga
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.