Stockholmsträff: Rekrytering

!! SEMINARIET ÄR INSTÄLLT !!

Dags att rekrytera nya licensierade bowlare, men hur?

Styrelsen för Stockholms Bowlingförbund bjuder in representanter från alla föreningar samt alla hallägare inom Stockholmsdistriktet till samtal kring hur vi tillsammans ska lyckas med att få fler bowlare med licens i våra föreningar.

- Vad kan vi lära av de goda exemplen?
- Vad behöver klubbar och hallar för att lyckas?
- Vad kan StBf hjälpa till med?
- Ungdomar kontra nya vuxna bowlare, bägge dessa grupper kräver helt olika strategier. Hur vill just ni marknadsföra sporten? Som idrott eller som social företeelse?
- Hallar och klubbar har vitt skilda förutsättningar:
  Läge, hallens kapacitet/intresse samt den kraft som föreningen själv har i from av tränare/engagerade medlemmar.
- Det är troligt att det inte finns en universallösning utan att den ser väldigt olika ut, det viktigaste är att vi hittar den!

Har du frågor eller eventuella tankar innan mötet så går det utmärkt att höra av sig direkt till mig, Ian Robinson. Välkommen!

Ian Robinson
Vice Ordförande StBf