Grundkurs 17-18 mars 2018

Välkommen på Grundkurs!

Grundkurs 17-18 mars 2018

Välkommen på Grundkurs!

Grundkursen är första steget i utbildningsstegen och vänder sig till tränare, övriga ledare, funktionärer och spelare.

Start, avslut, teoripass och måltider på Scandc Väst Gävle där vi också rekommenderar att ni vid behov bokar boende. Ispassen genomförs vid Gavlerinken.

Du behöver säkerställa transport mellan konferensanläggningen och Gavlerinken. Ca 4 km.

KURSINNEHÅLL
Kursen innehåller både teoretiska och praktiska moment och behandlar i huvudsak följande ämnen:

- Idrottens och ishockeyns organisation
- ABC pämens struktur
- Tre Kronors Hockeyskola
- Utrustning
- Barns utveckling
- Ledarskap
- Träningslära
- Fair play & respekt
- Måvaktsspel
- Teknik, grund (passning, mottagning, skott, skridsko och klubbteknik)
- Smålagsspel

FRÅGOR: Kontakta Sofie Wallin, sofie.wallin@gastrikehockey.com

Utbildningskommittén hälsar Dig välkommen till en givande kurs!

Sofie Wallin, Lars Öberg och Stefan Utby

• 2018-03-17 09:00 - 18:00
      • 2018-03-18 09:00 - 17:00
    • Scandic Väst Gävle
    • Cristian Helgesson, Leif Höglund, Jonas Wiklund, Lars Öberg, Sofie Wallin, Stefan Utby, Thomas Andersson, Rikard Brelin
    • 39 av 40

• 2018-03-17 09:00 - 18:00
      • 2018-03-18 09:00 - 17:00
    • Scandic Väst Gävle
  • 39 av 40
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.