Lerum - Rädda Barnen-trakasserier, mobbning och kränkningar

Hur kan vi jobba förebyggande mot mobbning, kränkningar och trakasserier inom idrotten? Rädda Barnen föreläser om deras arbete" High Five"som hjälper föreningarna med en strukturerad process och handlingsplan för att skapa en så trygg miljö som möjligt för våra barn och ungdomar i idrottsföreningen.

Målgrupp: Alla i föreningarna från 13 år och uppåt.

Sedan 2012 har Rädda Barnen stöttat idrottsföreningar i att ta fram tydliga handlingsplaner för en idrottsmiljö fri från kränkande behandling, diskriminering och sexuella övergrepp. Metoden heter fem steg till en handlingsplan, en metod som är väl utprövad och använd av idrottsföreningar under många år.

Läs mer: https://www.raddabarnen.se/vad-vi-gor/mer-om-vad-vi-gor/high-five-tryggare-idrott/

• 2018-10-15
      • 2018-10-17 17:30 - 20:00
    • Gradängsalen i Lerums gymnasiet, Lerum
    • Sara Stigzelius
    • Inkl. fika
    • För alla gäller att det är bindande anmälan och att återbud mindre än 5 dagar innan kursstart alt utebli medför en administrativ avgift på 200 kr.

• 2018-10-15
      • 2018-10-17 17:30 - 20:00