Den moderna föreningen engagerar

Välkommen till frukostföreläsning om idrottens utvecklingsresa där den moderna föreningen engagerar. En stark och levande idrottsrörelse tar vara på människors engagemang och inspirerar till delaktighet. En modern förening hittar nya sätt att fånga detta engagemang och möjliggör för individen att kunna göra skillnad för andra.

Victoria Escobar och Chrishan Fernando arbetar idag på Stockholmsidrotten i de utvalda områdena Hallunda-Norsborg inom Projekt Storstad. Där arbetar de till stor del med målgrupper som tidigare inte kunnat vara en del av föreningslivet, på grund av de traditionella sättet svensk idrott byggt upp idrotten kring. För att kunna stärka upp ett helt område med alla som bor där behövs det mer än en halltid och en ledare på plats. Mer om hur de tacklar idrottens utmaningar kommer ni att få veta den 13 april.

Frukost serveras från 7.30. Föreläsningen pågår 08.00 - 09.00

Kostnad
Kursen är kostnadsfri. Vid utebliven avanmälan debiteras 200 sek. Avanmälan görs till pasi.rosenqvist@stockholmsidrotten.se.

Har du frågor?
Kontakta Pasi Rosenqvist, pasi.rosenqvist@stockholmsidrotten.se eller
Marika Holm, marika.holm@stockholmsidrotten.se

Välkommen med din anmälan!

• 2018-04-08
      • 2018-04-13 08:00 - 09:00
    • Coor Konferens, Västgötagatan 5, Medborgarplatsen
    • Victoria Escobar och Chrishan Fernando