Föreningskunskap norrort

Den svenska idrottsrörelsen är inne i en förändringsresa. Engagemang tar sig nya former och det ställs nya krav på den ideella föreningen.
Att känna till grunderna i föreningslära och den svenska föreningsmodellen skapar goda förutsättningar för en attraktiv verksamhet i den moderna föreningen.

Den här kvällen är till för dig som är ny i styrelsen eller varit med ett tag, anställd i föreningen eller bara nyfiken på hur allt hänger ihop.

Innehåll:
•  Så funkar den ideella föreningen
•  Rättigheter och skyldigheter
•  Styrelsens olika roller och ansvar
•  Föreningsutveckling
•  Den moderna föreningen engagerar

Målgrupp:
Styrelse, kommittéer och anställda
Kostnad:
Föreläsningen är kostnadsfri
Frågor:
Mats Wistedt, 08-627 40 01, mats.wistedt@stockholmsidrotten.se

• 2018-05-08 18:00 - 21:00
    • TÄBY, Tibblehallen, Attundavägen 5-7
    • Kim Rehnfeldt
    • Föreläsningen är kostnadsfri, men vid utebliven avbokning debiteras 250 kr.

• 2018-05-08 18:00 - 21:00
    • TÄBY, Tibblehallen, Attundavägen 5-7
    • Kim Rehnfeldt
    • Föreläsningen är kostnadsfri, men vid utebliven avbokning debiteras 250 kr.