Ledarskap som gör skillnad

Vår utbildning "Ledarskap som gör skillnad" vänder sig till dig som vill
stärka ditt ledarskap och kunna bedriva en mer inkluderande och
välkomnande verksamhet inom svensk idrott.

Utbildningen hjälper dig att bygga vidare på ditt ledarskap genom att kunna skapa bättre förutsättningar för att fler ska kunna delta inom föreningslivet.
Det är en case-baserad utbildning som fokuserar på hur du som ledare med fler verktyg och ökad förståelse kan skapa bättre förutsättningar och möjligheter för personer med NPF diagnoser.
Fokus under utbildningen kommer vara att ge tips på fler utvägar och möjligheter för en mer inkluderande träning och föreningsverksamhet.

Målsättning med utbildningen är:

- Grundläggande kunskap kring NPF, ADHD och autismspektrumtillstånd
- Konkreta verktyg och tips som du kan använda direkt i din närmiljö
- Strategier och förhållningssätt som stärker ditt ledarskap

Kostnad
Kursen är kostnadsfri. Vid utebliven anmälan debiteras 200 kr. Avanmälan görs till peter.melander@stockholmsidrotten.se

Har du frågor?
Kontakta Peter Melander

peter.melander@stockholmsidrotten.se

Välkommen med din anmälan!

• 2018-04-27
      • 2018-05-05 10:00 - 13:00