Bandyforum Dambandy/utveckling

Program med tider på lördag 26 maj

10.00 Samling och fika på Idrottens Hus Stockholm

10.20 Kerstin Gustavsson Villa BK. Föreläser om klubbens resa vad det gäller dam och flickbandyn.

11.20 Peter Gerhardsson FK. för Svenska Damlandslaget i fotboll föreläser om sitt ledarskap och hur han ser på ledarskap i stort.

12.20 Lunch

13.00 Frida bandy cup i Vänersborg projektet som genomförs för F10, 12 och 13 år.

14.00 Håkan Sjösten berättar om damdomarprojektet som RDK genomför

14.30 (Diskussion och) Kaffe

14.45 Kjell Edberg berättar om utbildning i stort och introducerar ett kvinnligt ledarprojekt som startar i höst

15.30 Avslutning av dagen genom Damnätverket

Lördag 26 maj 2018.

Vi bjuder in till inspirationsdag i Idrottens Hus, Skansbrogatan 7, Stockholm.

Lördagen kommer att vara en inspirations- och nätverksdag med fokus på ”utveckling och utbildning”. Vi välkomnar 1-2 representanter från varje förening och distrikt. Dagen startar med fika kl. 10.00 och avslutas ca. kl 16.00.

Vi kommer bl.a. att få lyssna till: Peter Gerhardsson Förbundskapten för det Svenska damlandslaget i fotboll, Jonas ”Sparris” Johansson från Villa Lidköping, Håkan Sjösten från Regel- och domarkommittén och några fler inspirerande exempel.

Vi avslutar lördagen med en gemensam middag (anmäl till kjell.edberg@svenskbandy.se om ni kommer att delta på middagen, meddela ev. matallergi).

Vi bjuder på fika och lunch under dagen

Middag, resa och boende står er förening eller ni själva för. Bokar ni hotellrum på Scandic ange att ni vill ha Svenska Bandyförbundets avtalspris.

Helgen kommer till viss del att samköras med Allsvenska Serieföreningen och en ekonomiutbildning – där syftet är att stärka och få ihop våra föreningar ytterligare.

Sista anmälningsdag är 16 maj.

Välkomna!

Svenska Bandyförbundet & nätverket för flick- och dambandy

• 2018-05-26 10:00 - 16:00
    • Idrottens Hus Stockholm