Kombinerad FaR-kurs och Certifiering för idrottsföreningar

Stockholms läns landsting tillsammans med Stockholmsidrotten vill verka för ett riktat aktivitetsutbud mot barn, ungdomar och vuxna som får FaR – Fysisk aktivitet på Recept. Därför bjuder vi in föreningslivet till ledarutbildning och certifiering av föreningen.

Du kan inte använda den blå knappen utan anmälan sker via denna länk: ANMÄL DIG HÄR!

Mål med utbildningen:
Med utökad kompetens blir du som ledare trygg i din ledarroll och beredd att ta emot personer som fått fysisk aktivitet på recept. Din förening får kunskap och beredskap att ta emot personer som fått fysisk aktivitet på recept.

Målgrupp:
Idrottsledare och verksamhetsansvarig i förening eller annan person som har mandat att företräda föreningen

Innehåll:
Utbildningen innehåller både teoretiska och praktiska moment

Kostnad:
Utbildningen är kostnadsfri.  I avgiften ingår fika & dokumentation.

Avbokning:
För att avboka kursplats skicka e-post till lena.ma.olsson@sll.se.
Avbokningskostnad 300 kr debiteras om avbokning uteblir eller sker senare än 27/4 och ej kan styrkas med läkarintyg.

Anmälan:
Via denna länk. Sista anmälningsdag är 27 april.

Kontaktperson:
Ingbritt Ekman, ingbritt.ekman@sll.se, 076-125 27 01.

• 2018-04-30
      • 2018-05-03 17:00 - 21:00