Med fokus på Trygga idrottsmiljöer

Du som ledare kommer att utveckla ditt ledarskap och få tillgång till nätverk där vi tillsammans kommer att utveckla, inte bara barn och unga utan hela din förening - en modern förening som engagerar. Genom att sätta barnets rättigheter i fokus, kommer vi skapa en ny syn på träning och tävling, där barn och unga idrottare kommer få en tryggare, mer positiv och utvecklande idrottsmiljö.

Presentation av nya och uppdaterade material som föreningen och ledare behöver känna till.
Trygga idrottsmiljöer – ett material för att definiera begrepp, förebyggande arbete och handlingsplan när det oönskade sker. (RF)
Barnens spelregler – för en tryggare barn- och ungdomsidrott (RF+BRIS)
Självbestämmande teorin (SDT) och Barnens spelregler.
Handboken för idrottsledare – Barnkonventionen och föreningsidrotten (UNICEF)
Workshop – Öppet samtal med frågor som väcks under kvällen.

Lotta Wanning - föreläsare: Lotta har gedigen erfarenhet av att förläsa och utbilda inom personlig utveckling, om att sätta mål, motivation, bemötande och drivkrafter och vad det är som gör att vi verkligen är villiga att nå de mål vi sätter upp. Det handlar om att utveckla och stärka personer och därmed organisationer.
Helen Alpstig - Sakkunnig barn- och ungdomsidrott Stockholmsidrotten.

Maila gärna in dina frågor och/eller funderingar innan kursen till helen.alpstig@stockholmsidrotten.se

• 2018-09-19 18:00 - 21:00
    • Stockholmsidrotten
    • Lotta Wanning, Helen Alpstig