IdrottOnline Klubb - Administration - Grund

Detta är grundutbildningen för de administrativa delarna i IdrottOnline Klubb. På utbildningen går vi bland annat igenom medlemsregistret och LOK. Utbildningen riktar sig till dig som kommer hantera administrativa delar av IdrottOnline (ej Hemsidan, finns separat utbildning).

Mål med utbildningen
Deltagarna skall efter genomgången utbildning behärska grunderna i hanteringen av medlemsregistret i IdrottOnline samt ha kunskapen för att kunna lägga upp en strategi för hur man i föreningen skall arbeta med medlemsregistret i framtiden.

Innehåll
Kursen hålls bäst i din egen föreningsmiljö, men det finns tillgång till några övningsmiljöer på plats. Grundutbildningen är 3 timmar och innehåller bland annat:
-    IdrottOnline-systemet
-    Min sida
-    Föreningsinfo-fliken
-    Medlemsregistret
    -    Lägga till ny medlem/-ar
    -    Söka och hantera medlemmar
    -    Roller
    -    Grupper
    -    Kontakter
    -    Föreningsrapporten
    -    Statistik
-    LOK-stöd

Övrigt
Egen dator skall medtagas till utbildningen.

All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt!

Förtäring
Vi bjuder på Frukt och Kaffe

Avbokningsregler
Kursen är kostnadsfri. Vid utebliven avanmälan debiteras 200 sek. Avanmälan sker till carina.sjolander@stockholmsidrotten.se

Frågor
Kontakta Carina Sjölander - carina.sjolander@stockholmsidrotten.se, 08-627 40 95

Välkommen med din anmälan!

• 2018-09-17 18:00 - 21:00
    • Stockholmsidrottens Kansli, Vretenvägen 4, Solna