Tränarforum Stockholm - Det goda ledarskapet

Har du någon gång funderat över vad som karaktäriserar ett bra ledarskap inom idrotten, eller hur du själv kan utveckla ditt eget?
Vad beror det på att vissa föreningar ständigt lyckas fostra framgångsrika idrottare?
Eller du kanske skulle vilja ställa några frågor till tränarkollegor från andra föreningar och idrotter?

Under denna utbildning får du ta del av vad forskningen säger om idrottsliga utvecklingsmiljöer och hur några framgångsrika ledare tänker kring sitt ledarskap och sina utmaningar i vardagen.
Under dagen kommer vi att varva föredrag med samtal och erfarenhetsutbyten er tränare emellan.

Innehåll
* Hur kan vi hjälpas åt för att skapa goda idrottsliga utvecklingsmiljöer för våra aktiva?
* Framgångsnycklar för ett gott ledarskap?
* På vilket sätt kan jag utveckla och stärka mitt ledarskap?
* Hitta andra tränare i ditt närområde för att nätverka och utbyta erfarenheter

Föreläsare
Susanne Linnér, Linnéuniversitetet
Ulrika Sandmark, Sportchef simidrott
Karin Torneklint, Förbundskapten friidrott
Andreas Ehrenreich, Förbundskapten amerikansk fotboll

Tobias Hellman, expertkommentator SVT, alpint

Viktig information
All kommunikation sker via mail, så var noga med att skriva in din mailadress korrekt när du anmäler dig!

Kostnad
Föreläsningen är kostnadsfri men avbokning senare än 9 november eller utebliven närvaro faktureras med 200 kr.

Specialkost
Har du allergi/intolerans så ange detta under avsett fält i din anmälan

Frågor
Har du frågor kontakta Lars Jonsson, lars.jonsson@stockholmsidrotten.se, 08-627 46 07

Välkommen med din anmälan!

Tränarforum Stockholm är en ny mötesplats för tränare inom föreningsidrotten i Stockholmsdistriktet. Med Tränarforum Stockholm vill vi anta utmaningen att stärka ledarskapet inom idrotten, en central del av idrottens strategi mot 2025. Ska vi lyckas nå målbilden kommer tränaren, dvs du, vara en viktig aktör. Därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för att du ska bli framgångsrik. Vi kommer fortlöpande att anordna frukostseminarier, föreläsningar, erfarenhetsutbyten och andra utbildningar med kompetenta föreläsare inom aktuella ämnesområden. Tränarforum Stockholm ska bli en kvalitetsstämpel för dig som vill uppdatera dig med det senaste, så att så många som möjligt hänger med så länge som möjligt. Vill du veta mer, kontakta lars.jonsson@stockholmsidrotten.se

Tillsammans är viStockholmsidrotten!

• 2018-11-24 08:30 - 16:30
    • Scandic Alvik, Gustavslundsvägen 153, 167 51 Bromma
    • Lars Jonsson, Marie Hedlund, Bengt Svensson, Carina Sjölander
    • 92 av 138

• 2018-11-24 08:30 - 16:30
    • Scandic Alvik, Gustavslundsvägen 153, 167 51 Bromma
    • Lars Jonsson, Marie Hedlund, Bengt Svensson, Carina Sjölander
    • UTbildningen är kostnadsfri & anmälan är bindande.
  • 92 av 138