Inspirationsföreläsning och workshop med Maria Falck

”If you can´t explain it simply, you don´t understand it well enough”
Det du ska lära ut det ska du kunna så bra och så genuint att du kan servera det på olika sätt med olika djup så att det passar olika deltagare vid olika tidpunkter. Om du har förmågan att snabbt analysera varje lärsituation och servera kunskapen på det sätt som allra bäst lämpar sig beroende av personer och situationer – då har du lyckats!

Ridskolechefer, ridlärare och rid ledare som arbetar med rid- och teori-undervisning på ridskola hälsas välkomna till en inspirationsdag kring temat pedagogik i ridskolemiljö och hur det kan lyfta verksamheten.

Datum/tid: Tisdagen den 23 oktober, kl. 09.30-15.30

Lokal: Scandic Plaza Borås

Föreläsare: Maria Falck. Läs mer om Maria och Ridskolepedagogik här!

Deltagaravgift: 300:- inkl. fika och lättare lunch. Ta kontakt med din förenings idrottskonsulent för att få använda resurskronan.

Kallelse: Skickas till samtliga deltagare via e-post ca en vecka innan tillfället.

Att ta med: Vi vet att det finns en mängd olika bra pedagogiska ideer, teori, material m.m. ute i föreningarna. Vi ser gärna att du tar med dig någonting som du vill sprida vidare, på så sätt kommer alla ta med sig en mängd nya ideér och massor med inspiration hem till sin förening.

Återbud: Återbud lämnas senast 5 dagar innan tillfället till: martina.ehnar@vgidrott.se / 0709-45 19 65. Att utebli utan att lämna återbud medför att deltagaren debiteras 200 kr.

Information: martina.ehnar@vgidrott.se / 0709-45 19 65

• 2018-10-14
      • 2018-10-23 09:30 - 15:30
    • Borås
    • inkl. fika och lunch. Ta kontakt med din förenings idrottskonsulent för att få använda resurskronan.

• 2018-10-14
      • 2018-10-23 09:30 - 15:30