Föräldrautbildning

Vill du bli världens bästa idrottsförälder?

Vem är Johan Fallby

Johan är idrotts psykologisk rådgivare och före detta landslagsman i bordtennis. Efter tio år som ansvarig för idrottspsykologi på Svenska Fotbollförbundet och psykologisk coach i FC Köpenhamn. Arbetar han idag som föreläsare, mentor och författare. Han är också knuten till forskningsgruppen i idrottspsykologi på Högskolan i Halmstad. Johan är en oerhört kunnig och inspirerande föreläsare.

Utbildning med Johan Fallby. Föräldrarär på många sätt en viktig del i idrotten, inte minst som tränare och ledare, men också som de personer som känner sitt barn bäst Under kvällen tar Johan upp frågor som berör idrottsföräldrars och tränares beteende för att ge ett bra stöd till barn och ungdomar i idrotten. Han ger också praktiska råd till dig att använda i din idrottsvardag oavsett om du är tränare, ledare och/eller förälder. Johan bygger sin föreläsning på mycket forskning blandat med egna erfarenheter.

Föreläsningen gör upp med gamla sanningar och behandlar på ett nyskapande sätt föräldrarollen i idrotten och innehåller bland annat:

• Vad skapar motivation hos barn?

• Hur och hur mycket ska man träna som barn?

• När måste man välja idrott?

• Är det viktigaste att vinna eller hur man vinner?

Du får forskningsbaserade praktiska råd om hur du blir en positiv kraft i ditt barns idrottsmiljö. Detta oavsett om målet är att lägga grunden till en aktiv livsstil eller ge barnet förutsättningar för att nå så långt det kan i sin idrott

Målgrupp:        Föräldrar till ishockeyspelande barn i Stockholmsföreningarna i åldrarna U9-U16

Datum:              torsdag. 23/8-18

Tid:                     18.30–21.00 (avprickning och drop in fika/macka 18.00)

Plats:                  Quality Hotel Globe och Ericsson Globe. I lokalen Cosmos

Kostnad:           Gratis (om man uteblir utan avisering faktureras föreningen 300: -)

Fika:                   Kaffe/The och macka

Anmälan senast 180815

OBS! Begränsat antal platser

Anordnare: SISU Idrottsutbildarna/Stockholmsidrotten

Arrangör: Djurgårdens IF Ishockeyförening

Medarrangör: Stockholms Ishockeyförbund

• 2018-08-23 18:00 - 21:00
    • Quality Hotel Globe och Ericsson Globe. I lokalen Cosmos
    • Johan Fallby
    • 149 av 150

• 2018-08-23 18:00 - 21:00
    • Quality Hotel Globe och Ericsson Globe. I lokalen Cosmos
    • Johan Fallby
  • 149 av 150
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.