Idrottens föreningslära - Att arbeta i valberedning, Jönköping

Idrottens föreningslära – tema ska ge styrelser och arbetsgrupper både kunskap och redskap för att bättre kunna leva upp till sin respektive uppdrag. Detta är ett mer omfattande utbildningspaket som fokuserar på fem områden: föreningsjuridik, organisations- och verksamhetsutveckling, styrelse- och valberedningsarbete, praktisk föreningsekonomi samt varumärkesarbete och kommunikation. Utbildningen består i sin helhet av fem områden och riktar sig i första hand till hela styrelsen och/eller enskilda funktioner i styrelsen.

I en tid då många föreningar upplever det som en utmaning att få kandidater till vissa styrelseposter och i en tid då föreningsdemokratin utmanas är det kanske viktigare än någonsin med en aktiv, kompetent och engagerad valberedning.
På denna kurs får den som är vald till valberedningen bland annat kunskap om vad som kan tänkas styra och påverka uppdraget. Dessutom beskrivs arbetsgången för en valberedning under ett år – vad behöver göras när?

Utbildningsmaterialet Valberedningen - en nyckel till framgång ingår i kursen.

För vem? Organisationsledare

• 2018-09-05
      • 2018-09-19 18:00 - 21:00
    • Jönköping, lokal meddelas i kallelsen
    • Kaffe/fralla och kursmaterial ingår. Avgiften faktureras deltagarna efter kursen.
    • Alla återbud måste lämnas till SISU Idrottsutbildarna, tel. 036-34 54 29 eller lena.moberg@smalandsidrotten.se. Om återbud inte lämnas deb. full kursavgift.

• 2018-09-05
      • 2018-09-19 18:00 - 21:00
    • Jönköping, lokal meddelas i kallelsen

RF-SISU är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna regionalt.

Vi har två uppdrag, idrott och folkbildning. SISU Idrottsutbildarna är idrottsrörelsens eget studieförbund.

Vi erbjuder folkbildning i idrottsföreningar för att ge kunskap och kraft åt människors tankar, idéer och vilja att utvecklas.