Föreningskunskap Nacka

Den svenska idrottsrörelsen är inne i en förändringsresa. Engagemang tar sig nya former och det ställs nya krav på den ideella föreningen.
Att känna till grunderna i föreningslära och den svenska föreningsmodellen skapar goda förutsättningar för en attraktiv verksamhet i den moderna föreningen.
Den här kvällen är till för dig som är ny i styrelsen eller varit med ett tag, anställd i föreningen eller bara nyfiken på hur allt hänger ihop.

Innehåll:
• Så funkar den ideella föreningen
• Rättigheter och skyldigheter
• Styrelsens olika roller och ansvar
• Föreningsutveckling
• Den moderna föreningen engagerar

• 2018-09-04 18:00 - 21:00
    • Nacka Quality hotel, Värmdövägen 84
    • Kim Rehnfeldt

• 2018-09-04 18:00 - 21:00
    • Nacka Quality hotel, Värmdövägen 84
    • Kim Rehnfeldt
    • Föreläsningen är kostnadsfri, men vid utebliven avbokning debiteras 250 kr.