BoU Luleå

Är du engagerad i klubbens barn- och ungdomsverksamhet? Vill du lära dig mer om klättring för unga? Öka din kunskap om träningstips, klätterövningar, gruppskapande aktiviteter, din roll som ledare och hur du motiverar de unga att stanna inom idrotten! Eller se det som en personlig utveckling – din egen klättring kommer oxå att påverkas ;)

Barn- och ungdomsledarutbildningen riktar sig till dig som vill vara eller redan är ledare för organiserad klättring för barn och unga.

Ur innehållet:
– åldersanpassad klättring med hänsyn till barns och ungdomars utveckling
– ledarskap och kommunikation
– skadeförebyggande träning
– upplägg av pass och termin
– idrottens organisation och stödfunktioner

Utbildningen innehåller både teoretiska och praktiska moment. Mer information kommer i välkomstbrev efter anmälan. Välkommen!

När? Lördag 13 – söndag 14 oktober 2018

Var? Pontusbadet, Luleå.

Vad? Läs om innehållet i Klätterförbundets utbildningar här.

Förkunskapskrav: endast topprepskort. SISUs utbildningar kan du gå efter barn- och ungdomsledarutbildningen om du vill gå vidare.

Välkommen med din anmälan på idrottonline senast 28 september.

I samband med din anmälan vill vi att du betalar in deltagaravgiften 2000:- till bg 5822-0328, Svenska Klätterförbundet, alternativ mailar oss en fakturaadress. Är du inte medlem i en förbundsansluten klätterklubb är deltagaravgiften 2700:-.

Mer information mailas ut till anmälda deltagare efter sista anmälningsdag.

Frågor? Kontakta Jessica Leander på 08-699 65 23,
mail: jessica.leander@klatterforbundet.se

• 2018-10-13 09:00 - 2018-10-14 17:00
    • Luleå