Seglarträffen 2018

Den moderna föreningen

Enligt mångårig tradition bjuds du som ledare in till SeglarTräffen!

Årets tema är Den moderna föreningen.

Vad är en modern förening och hur modern är din? Det finns många exempel på bra verksamhet, smarta lösningar och nytänkande koncept. Det finns mycket som vi kan lära av varandra.
SeglarTräffen är just ett sådant forum och därför bjuder vi in dig som är seglingsledare, domare, instruktör, tränare, styrelseledamot, men också du som är ”vanlig” ledare i någon av våra klubbar, klassförbund eller distrikt.

Genom att samköra flera programpunkter inspirerar vi varandra och får en rad synergieffekter.

Svensk segling – Tillgänglig för alla
Välkommen till SeglarTräffen!

Plats: Best Western Malmö Arena Hotel

Målsättning: Att erbjuda deltagarna inspirerande föreläsningar och erfarenhetsutbyte kring utvecklandet av svensk segling och våra föreningar.

Transporter: Tåg till Hyllie Station.
Flyg till Kastrup eller Sturup och sedan buss eller tåg till Hyllie Station.
Bil, parkera vid Malmö Arena, Hyllie.

Anmälan till SeglarTräffen gör du senast 5 november.

Kallelse skickas till anmälda deltagare 2 veckor före SeglarTräffen.

Preliminärt program finnes här

• 2018-11-05
      • 2018-11-24 10:30 - 21:00
      • 2018-11-25 08:30 - 15:00
    • Malmö Arena Hotell
    • Oscar Johansson, Isabelle Lindsten, Åsa Blomqvist Jonsson, Anders Larzon, Patrik Erlandsson, Theres Wolgast, Marie Björling Duell
    • Malmö Arena Hotel, boende ingår i anmälningsavgiften
    • Samtliga måltider ingår i avgiften, dock EJ middag fredag kväll för er som kommer tidigare.
    • Den subventionerade avgiften är 1.300 kr pr person inkluderar alla konferensaktiviteter, måltider och logi. Avgiften betalas på SSFs Bg 641-6945 För klubb som anmäler 3 deltagare, varav minst en av varje kön (man/kvinna), deltar 1 av dem utan avgift. Långväga deltagare som inte kan resa på lördagen för att anlända i tid erhåller gratis logi fredag till lördag - anges vid logiönskemål, dock EJ middag på fredagen. Enkelrum medför en extra avgift (500kr /natt)
    • Anmälan är bindande
    • Inga