Förberedande Ridledarkurs (FRIK)

Utbildning för dig som antingen i dagsläget redan fungerar som Ridledare på din förening - eller du som avser börja. Minimiålder 15 år.

Kursen kommer att innehålla såväl teoretiska som praktiska delar. Beroende på om deltagare deltagit vid tidigare FRIK kan vissa förändringar göras i schemat för att anpassa kursen.

Ur innehållet:

- Värdegrunder och ledstjärnor

- Säkerhet för häst och människa

- Hästkunskap

- Pedagogik/metodik för häst och människa

- Praktisk ridning (bl.a sitsträning)

- Lektionsplanering (vad är viktigast att lära ut, var början man?)

För deltagare från andra föreningar än Haparanda Ryttare finns några stallplatser att tillgå samt även några häst(ar) att låna. Ange vid anmälan om du önskar ta med häst eller vill låna. Tar du med egen häst medtages foder.

Boende finns på anläggningen (tältsäng eller madrass på golvet = medtages). Frukost medtages (tillgång till kök finns). Tänk på att inte mycket tid finns till att laga mat utan ta gärna med matlådor som kan värmas i micro. Fika, luncher samt middag lördag (pizza) ingår i kurspriset.

Ange vid anmälan om du önskar boende på anläggningen.
Alternativt förslag på boende är Haparanda Stadshotell, Svefi Vandrarhem och River Motell och vandrarhem - detta bokas och betalas av deltagaren själv.

Sista anmälningsdag är måndag den 1 oktober.

För mera info - kontakta Carina tel 070-658 27 19

KURSEN ÄR SUBVENTIONERAD VIA IDROTTSLYFTSMEDEL.

• 2018-10-01
      • 2018-10-13 09:30 - 19:00
      • 2018-10-14 09:00 - 16:00
    • Haparanda Ryttare
    • Carina Sundström
    • Möjlighet att övernatta på madrass finns på anläggningen.
    • Fika & pizzmiddag lördag ingår. Luncher medtages av deltagarna. Tillgång till kök/mikro finns.
    • I kursavgiften ingår uppstallning för en häst alternativt hästhyra. Enkelt boende på madrass i klubblokalerna. Kursledare samt visst material.
    • Anmälan är bindande - vid avbokning (oavsett orsak) debiteras avgiften om inte reserv kan sättas in. Föreningen har möjlighet att fritt byta deltagare.
    • Den som fungerar som ridledare på ridskolan (eller avser att börja som sådan)

• 2018-10-01
      • 2018-10-13 09:30 - 19:00
      • 2018-10-14 09:00 - 16:00
    • Haparanda Ryttare
    • Carina Sundström
    • Möjlighet att övernatta på madrass finns på anläggningen.
    • Den som fungerar som ridledare på ridskolan (eller avser att börja som sådan)