Precisionsidrotter - Nätverksträff

Intentionen med RF:s nätverksträffar är kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte mellan olika individer och grupper inom elitidrott.

Målgrupp

Förbundskaptener, landslags- och elittränare på junior- och seniornivå, samt RIG och NIU-tränare. Tränare för aktiva från 16 års ålder med direkt uppdrag för SF.

Ramprogram
09.30 Fika, drop in
10.00 Start
16.30 Slut för dagen
Detaljerat program skickas till deltagare en vecka innan träffen.

Innehåll
TAG-IT - Psykolgibabbel eller rätt beteenden.
Hur funkar konkret idrottspsykologiskt arbete?
Vilka förutsättningar krävs och hur bör det utformas för att få absolut bäst effekt. En metod är
TAG-IT som gör idrottspsykologiskt arbete begripligt. Anders Ekstrand och Linda Ståhl,
idrottspsykologer

Prestationsanalys från ax till limpa – med skidskytte som modell exempel. Glenn Björklund, RF

Work shop, erfarenhets- och kunskapsutbyte

Presentation av en ny Utvecklingsplan; ”mot världstoppen och medaljer” – Liselotte Ohlson, RF

Senast 25 september

Frågor
Kontakta Liselotte Ohlson, RF liselotte.ohlson@rf.se

VÄLKOMMEN!

• 2018-10-17 09:30 - 16:30
    • Bosön, Stockholm
    • Linda Söderqvist

• 2018-10-17 09:30 - 16:30
    • Bosön, Stockholm
    • Linda Söderqvist
    • RF Elitidrottsstöd står för nätverksträffens kostnader, inklusive lunch och fika. Resa och eventuell logi ingår ej, utan bokas och bekostas av deltagarna / föreningar / SF.

SISU Idrottsutbildarna är idrottsrörelsens eget studieförbund. Vi utbildar och utvecklar idrottsrörelsen. Och vi erbjuder folkbildning i idrottsföreningar för att ge kunskap och kraft åt människors tankar, idéer och vilja att utvecklas.