Föreningsutveckling - tema Ridsport 2025

Nu samlar vi länets klubbar till en eventuellt två utbildningsdag(ar)!

Kom för inspirerande diskussioner och erfarenhetsutbyte med andra klubbar/styrelser. På lördag kväll ingår en gemensam middag tillsammans med deltagare från Tävlings-arrangörsträffen (som är på Scandic samma dag). Du kan välja att delta en eller två dagar. Tvådagarskonferensen är KRAFTIGT SUBVENTIONERAD med Idrottslyftsmedel från SvRF samt distriktets egna medel.

Vi vänder oss i första hand till dig är verksam i en förenings styrelse, kommitté eller arbetsgrupp men även anställda och övriga intresserade från klubben. Det spelar ingen roll om du är ung eller gammal, erfaren eller oerfaren.

Tid lördag kl 10.00-18.30, söndag kl 9.00-13.00. Vi avslutar med lunch för den som vill.

Kostnad - lördagen (kl 13.00-18.30) är kostnadsfri. Fika ingår:
Lunch lördag (129 kr) och 1-2-rätters middag (274-398 kr beroende på val) finns att boka för den som vill till självkostnadspris - betalas på plats till hotellet.

Kostnad 2-dagars konferens (lördag kl 10.00-söndag kl 13.00 med avslutande lunch för den som vill), 500 kr/person med del i dubbelrum (enkelrumstillägg 330 kr), mat inkl 1-2 rätters middag. Konferensen är KRAFTIGT SUBVENTIONERAD med Idrottslyftsmedel från SvRF samt distriktets egna medel.

Prel program (med reservation för förändringar)

10.00 Inledning, presentation
10.30 Ridsport 2025 (nuläge/omvärld o trender; Styrkor o svagheter)
12.00 Lunch
13.00 Ridsport på hästens villkor (föreläsning gemensam med Tävlingskonferensen)
14.30 Fika
15.00 Tävlingskonferens
16.00 Föreningskonferens - "Offensivt styrelsearbete - klubben behöver möta den moderna människan o den flexibla vardagen#
18.30 Middag

9.00 Varumärke o värdegrund - hur jobbar vi med det?
12.00 Hur utvecklar vi Norrbottens Ridsport - Brainstorming
13.00 Avslut med lunch

Avser du delta endast endast lördag kl 13-18.30? (OBS! nedanstående ingår om du anmält dig till 2 dagar. Klicka för vilket middagsalternativ du vill ha i anmälan.)

Vill du ha lunch lördag (129 kr/person)?  Klicka i detta alternativ i anmälan om du vill boka.
Lunch betalas på plats! Anmälan till lunch och middag är bindande! Se mer information om menyval vid anmälan.

Vill du ha middag? - betalas direkt på plats!(i anmälan klicka i de kostalternativ du vill boka, ange även eventuell specialkost):
Köttmeny: Svensk hängmörad ryggbiff med dragonkräm, picklad rödlök, örtsallad, parmesan och pommes (309 kr)
Fiskmeny: Brynt torskrygg med smörstekt svamp och haricotsverts, krämig vitvinssås och kokt potatis. (225 kr)
Vegansk meny: Beyondburgare med veganskt bröd, vegansk chimichurromajonäs, krispig sallad, tomat o syrad rödlök, pommes o chimichurrodip. (199 kr).

Vill du ha efterrätt? - betalas direkt på plats! (i anmälan klicka i det alternativ du vill ha)
- Glass med hjortron (89 kr)
- Brownie med vispad grädde och halloncoulis (75 kr)
- Mangosorbet med hallon och nötcrunch - helt vegansk (75 kr)

• 2018-10-24
      • 2018-11-24 10:00 - 18:30
      • 2018-11-25 09:00 - 14:00
    • Scandic hotell, Luleå
    • Carina Sundström, Eiie Mikaelsson
    • Ange eventuella allergier eller behov av specialkost i anmälan!
    • Se beskrivning. Endagarskonferens (lördagen) är kostnadsfri (lunch o middag kan bokas till självkostnadspris). Tvådagars konferens kostar 500 kr/deltagare - mer info, se beskrivning.
    • Anmälan är bindande. Vid utebliven deltagare debiteras avgiften för beställd lunch och middag och eventuellt logi (oavsett orsak till avhoppet). Klubben har dock möjlighet att ersätta platsen med annan deltagare från klubben.
    • Helgen vänder sig i första hand till förtroendevalda i klubbstyrelserna men även anställda.

• 2018-10-24
      • 2018-11-24 10:00 - 18:30
      • 2018-11-25 09:00 - 14:00
    • Scandic hotell, Luleå
    • Carina Sundström, Eiie Mikaelsson
    • Ange eventuella allergier eller behov av specialkost i anmälan!