Knäkontroll HT 18

Knäskador, fram för allt korsbandsskador är det värsta en handbollsspelare kan råka ut för. Både för individen men de drabbar även laget. Handbollen, framför allt tjejer är mycket hårt drabbade.

I denna kurs får du lära dig ett knäprogram som förebygger skador. Programmet ligger som en del i uppvärmningen och kan användas på varje träningspass. De tar ca 15 minuter att genomföra passet som är en väl investerad tid, då du kan hålla spelartruppen frisk hela säsongen.

Utbildning är ett krav för barn, ungdom och seniortränare. Det är en grundläggande utbildning som ger kunskap hur vi ska ta hand om de skador som sker på handbollsplan i så väl träning som match.

Datum: 29 november
Tid: 18-21
Plats Vikingahallen
Material: Som deltagare på utbildningen ska du delta praktiskt så ha med oömma kläder.

• 2018-11-29 18:00 - 21:00
    • Vikingahallen