Inbjudan Stockholmsmodellen - ledar och spelarutbildning i form av clinics, Nordföreningar

Anmälan är stängd!

Stockholmsmodellen – ledare och spelarutbildning i form av clinics

Det är nu dags att ta nästa steg i implementeringen av Stockholmsmodellen.

Härmed inbjuds ledare för spelar i U11-U16 samt spelare i åldersgruppen U14 (Födda 2005) och U13 (Födda 2006) till en heldag med Stockholmsmodellen i focus. Dagen blir en kombinerad ledar och spelarutbildning.

Stockholmsmodellen har arbetats fram i samarbete med Svenska ishockeyförbundet. Under detta utbildningstillfälle leds ispassen och ledarna av Svenska ishockeyförbundets Hockeykonsulenter Ulf Hall och Marcus Korpinen. Ledarna kommer att få uppgifter och vara mycket aktiva under ispassen. Spelarena i sin tur agerar övningsgrupp och får träna mycket på problemläsning och spelförståelse.

Under dagen får varje spelare fys, 2 ispass, teori, lunch och återhämtningsmål

Ledare får teori, 4 ispass, lunch och återhämtningsmål

Axplock ur Innehållet:

• Metodik – hur vi kan utveckla befintliga övningar

• Feedback – hur vi kan återkoppla på bra och effektivt sätt

• Problemlösning – hur  vi kan få kreativa spelare

• Spelförståelse – hur vi kan träna det

• Vad är Stockholmsmodellen?
  • Läs mer här: http://www.stockholmhockey.se/Tavling/Stockholmsmodellen/

Nordföreningar

Målgrupper: Ledare i U11-U16 samt spelare i U14 (födda 2005) och U13 (födda 2006)

Plats:             Från Stan hallen (Spånga)

Datum:          lördag 1/12-18

Tid:                07.30-16.00 (Obs! kan komma att justeras)

Kostnad:       Ledare kostnadsfritt

Spelare 200: -

Anmälan:      Via denna länk: http://educationwebregistration.idrottonline.se/home/index/1161178 Senast måndag 19/11-18

Kallelse med mer information skickas ut samma vecka som aktiviteten äger rum.

Frågor och info: Ulf Rustas Sport och föreningsutvecklare Stockholms ishockeyförbund ulf.rustas@stockholmhockey.se

Välkommen!

• 2018-12-01 07:30 - 16:00
      • Från Stan hallen (Spånga)
      • Ulf Hall, Markus Korpinen m.fl.
      • 57 av 102

• 2018-12-01 07:30 - 16:00
      • Från Stan hallen (Spånga)
      • Ulf Hall, Markus Korpinen m.fl.
    • 57 av 102
    Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.