Clinic Stavhopp - Just Pole Vault

Stavhopp är en populär gren som många vill pröva på men som upplevs som svår att lära ut för ungdomstränare utan tidigare erfarenheterAtt träna ungdomar i stavhopp när man själv aldrig varit aktiv, är en realitet för många föräldrar som börjar som ledare i en friidrottsklubb.

Erfarna tränare leder clinicen och leverantören Nordic Sport är på plats för att berätta mer om stavar mm. Prova-på-stav sker under ledning av aktiva som medverkar i Just Pole Vaults tävling. Nybörjarstavar finns för utlåning och kommer kunna köpas till förmånliga priser. Bland andra är svenska rekordhållerskan Angelica Bengtsson på plats tillsammans med sin coach.

• 2019-01-20
      • 2019-01-26 10:00 - 12:00
    • Sätrahall
    • Carl-Johan Alm, Petra Kapell, Anders Edvinsson
    • Nej
    • Kursavgiften faktureras din förening efter avslutad kurs och inkluderar teori- samt praktikpass. Efter avslutad kurs betalas ett bidrag ut automatiskt till föreningen från RF/Idrottslyftet. Bidragets storlek är 300kr per godkänd deltagare.
    • Återbud skall alltid meddelas via e-post till michael.pettersson@08fri.com Sker återbud senare än 5 dagar före kursstart debiteras din förening en avgift på 200kr (gäller även vid sjukdomsfall som ej verifieras med läkarintyg).

• 2019-01-20
      • 2019-01-26 10:00 - 12:00