Kurs för Grönt Kort handledare - fortbildning samt nya

Repetitionskurs för Grönt Kort handledare samt kurs för nya utbildare i distriktet

Datum: söndag 17 februari 2019

Plats: Kanslilokalerna, Kronan-området, Luleå

Tid: 10.00-ca 15.00

Kursledare: Annika Pihl

Kurskostnad: 500 kr (inkl fika och lätt lunch)

Anmälan görs via länken till höger SENAST 10 februari.

Kursen är både en fortbildning för redan godkända utbildare, vilka måste förkovra sig vartannat år, samt kurs för nya utbildare.

Varje förening kan utse en eller flera Grönt kort utbildare. Basutbildningen är obligatorisk och ett behörighetskrav för att bli utbildare i Grönt kort på föreningsnivå. Det krävs även att Grönt kort utbildare ska vara lägst 20 år, själv ha Grönt kort samt ha någon av SvRFs utbildningar i botten (t.ex ridlärare, tränare, domare, ridledare, ungdomsledare eller banbyggare).

Kursinnehåll: Genomgång av boken Grönt kort, för er som är nya så beställer ni boken innan kursen på SISU Idrottsböcker, sisuidrottsbocker.se
OBS! Ny bok under tryck då vi får ett nytt TR 2019, stäm av att det är den nya boken ni beställer. Ni som redan tidigare är Grönt kortutbildare bör även beställa den nya boken.

- Genomgång hur man använder handledarmaterialet, förslag på kursupplägg och genomförande av en grönt kort utbildning.

- Uppdatering av bok och handledarmaterial

- Synpunkter och önskemål på materialet

- Webben - hur och varför, användningsområden

- Problemställningar som finns ute i distriktet eller på klubbar

Välkomna!

• 2019-02-10
      • 2019-02-17 10:00 - 16:00
    • Kanslilokalerna, Kronan-området, Luleå
    • Marie Nilsson Lundberg
    • I priset ingår fika och lätt lunch.
    • Anmälan är bindande - vid utebliven deltagare debiteras kursavgiften om vi inte kan sätta in reserv på platsen.
    • Se kursinnehåll. Minimiålder 18 år.

• 2019-02-10
      • 2019-02-17 10:00 - 16:00
    • Kanslilokalerna, Kronan-området, Luleå
    • Marie Nilsson Lundberg
    • I priset ingår fika och lätt lunch.
    • Se kursinnehåll. Minimiålder 18 år.