Lerum - Att leda och utveckla en ideell idrottsförening

OBS! Kostnadsfritt för alla medlemmar i föreningar från Lerums kommun.

Lär dig mer om hur ni kan utveckla föreningens organisation och verksamhet.
Hur ser det ut i föreningen idag? Vi tar reda på föreningens hot och möjligheter, styrkor och svagheter. Vi testar genomförbarhet och effekt på era idéer och vi gör en actionlista (handlingsplan). Vi planerar även ett årshjul och tar pulsen på ert styrelsemöten.Kan de bli effektivare?

Målgrupp: Utbildningen passar dig som sitter i en styrelse eller som är medlem i en förening och vill verka för en utveckling av föreningens organisation och verksamhet. En förutsättning för att ni ska få med er så mycket som möjligt hem till föreningen är att  ni kommer minst 3-4 personer från föreningen.

Förkunskaper: Inga förkunskaper krävs men det är en fördel om du vet hur föreningslivet fungerar.

Tid
Kvällen inleds med drop-in fika från 17.30. Utbildningen startar kl. 18.00 och beräknas sluta ca 20.30.

Deltagaravgift
Kostnadsfritt genom ett samarbete med Lerums kommun. Återbud mindre än 5 dagar innan utbildningens start alt. att utebli medför en administrativ avgift på 200 kr.

Specialkost

Glöm inte att ange eventuellt önskemål om specialkost i samband med din anmälan.

Bekräftelse

Ett mail skickas i samband med anmälan vilket bekräftar att den är ok. Får du ingen bekräftelse ring 0709-26 58 33.
SISU Västra Götaland förbehåller sig rätten att ställa in en utbildning/föreläsning om deltagarantalet inte anses tillräckligt.

Kallelse
Kallelse mejlas till samtliga deltagare som angett mejladress ca 1 vecka innan kursstart.

Här kan du läsa mer om Idrottens Föreningslära

Här kan du se filmen om Framtidens IF som handlar om den ideella föreningens utmaningarFilmklipp Framtidens IF

• 2019-03-07
      • 2019-03-14 17:30 - 20:30
    • Röselidsskolans matsal, Gråbo
    • Fika
    • För alla gäller att det är bindande anmälan. Återbud mindre än 5 dagar innan utbildningens start alt. att utebli medför en administrativ avgift på 200 kr.
    • Inga förkunskaper krävs

• 2019-03-07