Lerum - Föreningskunskap - Grundläggande

OBS! Kostnadsfri för medlemmar i föreningar som tillhör Lerums kommun.

Grundläggande utbildning i föreningskunskap. Lär dig mer om varför stadgar är så viktiga, styrelsens ansvar, ideell förening – en juridisk person, vem bestämmer i föreningen, föreningsdemokrati och vad behövs för att ett årsmöte ska vara godkänt. Vi går också igenom vilka rättigheter och skyldigheter medlemmarna har.

Målgrupp: Alla som sitter i en föreningsstyrelse bör ha en bra grund att stå på när det gäller föreningskunskap och denna utbildning ger dig det du behöver som grund.

Inga förkunskaper krävs.

Tid
Kvällen inleds med drop-in fika från 17.30. Utbildningen startar kl. 18.00 och beräknas sluta ca 20.30.

Deltagaravgift
Gratis för föreningar i Lerums kommun.
Återbud mindre än 5 dagar innan kursstart alt. att utebli från kursen medför en administrativ avgift på 200 kr.

Specialkost
Kvällen inleds med kaffe/te och macka. Glöm inte att ange ev önskemål om specialkost i samband med din anmälan.

Anmälan
Alla får ett bekräftelsemejl på anmälan vilket innebär att anmälan är ok. Vid problem ring 031-726 60 33.

Kallelse mejlas till samtliga deltagare som har angett mejladress ca 1 vecka innan kursstart.

Här kan du läsa mer om Idrottens Föreningslära

• 2019-05-07
      • 2019-05-09 17:30 - 20:30
    • Gradängsalen, Lerumsgymnasiet, Lerum
    • Anders Manheden
    • Fika
    • Bindande anmälan. Återbud mindre än 5 dagar innan utbildningens start alt att utebli medför att en administrativ avgift på 200 kr faktureras föreningen
    • Inga förkunskaper krävs

• 2019-05-07
      • 2019-05-09 17:30 - 20:30
    • Gradängsalen, Lerumsgymnasiet, Lerum
    • Anders Manheden
    • Fika
    • Kostnadsfri för medlemmar i förening från Lerums kommun.
    • Inga förkunskaper krävs