Lerum - Föreningsekonomi - Grundläggande

OBS! Utbildningen är inställd! Hänvisar till motsvarande utbildning i Göteborg den 26 november. Anmäl dig här!

Grundläggande utbildning om en föreningsstyrelsens ekonomiska ansvar när det gäller bokföringsskyldigheten, ekonomiska rapporter, avstämningar och uppföljningar samt skatter - avgifter, skattepliktiga ersättningar, årsbokslut och ansvarsfrihet.
Målgrupp: Du som i en förening hanterar ekonomi men även ordföranden i föreningen och ytterligare några i styrelsen bör ha dessa kunskaper.

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs.

Tid
Kvällen inleds med drop-in fika från 17.30. Utbildningen startar kl. 18.00 och beräknas sluta ca 20.30.

Deltagaravgift
Kostnadsfritt för medlemmar i föreningar som tillhör Lerums kommun.

Återbud
Återbud mindre än 5 dagar innan kursstart alt att utebli från kursen medför att en administrativ avgift på 200 kr faktureras föreningen.

Kurslitteratur
Idrottens ekonomihandbok

Specialkost
Glöm inte att i samband med anmälan ange om du önskar specialkost.

Kallelse
Ca 1 vecka innan kursstart mejlas kallelse till deltagare som anger sin mejladress.

Bekräftelse
Alla får en bekräftelse på anmälan vilket innebär att den är ok. Vid problem ring 0709-265833.
SISU Idrottsutbildarna Västra Götaland förbehåller sig rätten att ställa in en utbildning/föreläsning om deltagarantalet inte anses tillräckligt.

Här kan du läsa mer om:

Idrottens Föreningslära
Skatter och avgifter på Svensk idrotts hemsida: http://www.svenskidrott.se/Juridik/Skatterochavgifter/
Styrelsens ansvar i en ideell förening: http://www.svenskidrott.se/Juridik/Ansvariforening/

• 2019-10-15
      • 2019-10-22 17:30 - 20:30
    • Gradängsalen, Lerumsgymnasiet, Lerum
    • Kaffe/te - macka
    • Inkl kurslitteratur.
    • Bindande anmälan. Återbud mindre än 5 dagar innan utbildningens start alt att utebli medför att en administrativ avgift på 200 kr faktureras föreningen.
    • Inga förkunskaper krävs

• 2019-10-15