Härryda - Kost och energidrycker

Denna kväll erbjuds idrottare, ledare och vårdnadshavare två föreläsningar, om kost och energidrycker.

Innehåll

Två grundläggande föreläsningar under en kväll:
Kost:
- Varför är det viktigt att barn och ungdomar samt aktiva idrottare får i sig tillräckligt med energi och byggstenar?
- Hur kan man optimera sin kost i samband med träning för att få goda effekter på sin träning och hälsa i allmänhet?
- Under föreläsningen får ledare, föräldrar och aktiva konkreta råd kring vardagsmat och timing i samband med träning.

Energidrycker:
- Vad är energidrycker?
- Vilka effekter ger energidrycker i kroppen? Och hur kan vi hjälpa främst ungdomar att komma på bättre vanor?

Om föreläsaren
Amanda Ottordahl jobbar till vardags som leg. Dietist och Personlig tränare sedan 2004. Efter flera år som elitidrottare vill Amanda Ottordahl föra sina kunskaper kring kost och träning vidare till idrottare och människor som vill uppnå god hälsa och prestation.

Målgrupp
Ungdomar från 12 år samt vårdnadshavare och ledare/tränare.

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs.

Deltagaravgift
Gratis för föreningar i Härryda. Återbud mindre än 5 dagar innan utbildningens start alt. att utebli medför att en administrativ avgift på 200 kr tas ut.

Specialkost
Glöm inte att ange eventuellt önskemål om specialkost i samband med din anmälan.

Bekräftelse
Ett mejl skickas i samband med anmälan vilket bekräftar att den är ok. Får du ingen bekräftelse ring 0709-26 58 94. SISU Västra Götaland förbehåller sig rätten att ställa in en utbildning/föreläsning om deltagarantalet inte anses tillräckligt.

Kallelse
Kallelse mejlas till samtliga deltagare som angett mejladress ca 1 vecka innan utbildningens start.

• 2019-10-16
      • 2019-10-16 17:30 - 20:00
    • Röda Rummet, Mölnlycke Kulturhus
    • Amanda Ottordahl
    • Fika
    • Anmälan är bindande. Återbud mindre än 5 dagar innan utbildningens start alt. att utebli medför att en administrativ avgift på 200 kr tas ut.

• 2019-10-16
      • 2019-10-16 17:30 - 20:00
    • Röda Rummet, Mölnlycke Kulturhus
    • Amanda Ottordahl
    • Fika
    • Gratis för föreningar i Härryda kommun. Fika ingår i utbildningen.