Turtletest 7 april 2019 på Bosön

Den 7 april 2019 på Bosöns Idrottsfolkhögskola erbjuds det turtletest

Turtletestet genomförs av Sweden Powerboat Rescue Team i enlighet med UIM:s riktlinger samt med två nationella tillägg. Sista gången skall turtletestet göras med svarta glasögon (tillhandahålls av räddningsteamet) samt att offshoreåkare skall ta ut någon annan ur turtlen. Det är tillåtet att ta med sig max en förälder/kompis för att undvika trängsel i lokalen.

För vem? Samtliga cockpitåkare måste genomföra ett turtletest för att vara berättigad licens. Övriga är välkomna att testa sin egen utrustning i vattnet (t.ex. väst, hjälm, overall etc).

Vad ska jag ta med mig? Badkläder, hjälm, cockpitväst, racingoverall och gympaskor/racingskor. Används tigermask under tävling så ska den tas med + egen luftflaska. Ska du åka med hansskydd/hybridskydd måste du även ta med dig skyddet och tillhörande hjälm.

Kostnad: 600 kr/deltagare. 300 kr för förstagångare. Turtletestet faktueras i efterhand.

Poolen är bokad mellan 9-16 men tiderna korrigeras utifrån hur många som anmäler sig. Efter sista anmälningsdagen får du ett mail med bekräftelse på din tid.

Vid frågor, kontakta jamie@svera.org

Sista anmälningsdag 31 mars 2019.

I anmälan under Organisation och Välj organisation skriver du in den klubb du kör för, inga förkortningar utan hela klubbens namn.

• 2019-04-07 09:00 - 16:00
    • Mikael Eriksson, Sofie Vestberg, Anders Zettergren, Mattias Eriksson