Öppet vatten läger

Mellansvenska simförbundet inbjuder till Öppet Vatten läger och tävling i Västerås

Målsättningen är att köra 3-4 pass i öppet vatten för att simma i grupp och för att träna olika moment, som att sikta mot bojar/mål, rundtagning av bojar, start i vatten och i grupp, drafting och taktik.

Vi kommer även att köra någon form av landträning (t ex lätt löpning och/eller styrketräning med kroppen som redskap.

Lägret avslutas med en tävlingsdag:

• Lögastrandsimningen 3000 m
  • Lögarängen Open Water 1500 m
  • Mälarloppet 750 m

Anmälan görs av varje deltagaren själv (vi meddelar när inbjudan till tävlingen finns att tillgå), men den som deltar i ett av loppen kommer att få 100kr i rabatt på lägeravgiften.

Inbjudan i PDF-format med ytterligare information

• 2019-08-08 13:00 - 2019-08-11 09:00
    • Nordic Camping,Johannisberg, Västerås
    • Boende i flerbäddsstugor vid Västerås Mälarcamping, Johannisbergsvägen i Västerås. https://www.nordiccamping.se/vara-anlaggningar/nordic-camping-vasteras/om-camping-vasteras/
    • Vi äter frukosten i våra stugor och lunch/middag i restaurangen som ligger på campingen. Glöm ej att anmäla eventuellt behov av specialkost.
    • I lägeravgifter ingår helpension från torsdag lunch till söndag frukost, logi och träning.
    • Anmälan är bindande. Vid avanmälan efter den 25 juli 2019 kommer de kostnader som ej är avbokningsbara för MSSF att faktureras till föreningen.

• 2019-08-08 13:00 - 2019-08-11 09:00
    • Nordic Camping,Johannisberg, Västerås