Värdefullt för idrottsföräldrar

Skall den svenska idrottsrörelsens vision om att ha världens bästa idrott på alla nivåer bli verklighet behöver vi också: Världens bästa idrottsföräldrar. Idrottsföräldrar är beundransvärda, och deras insatser är ovärderliga för det svenska föreningslivet. De är oumbärliga för idrottsledaren, med stöd och feedback kan de få barnen och laget att höja sin prestationsnivå.

Utbildningen syftar till att inspirera och skapa medvetenhet runt rollen som idrottsförälder. Mål och syfte:
Att få dig som idrottsförälder att fundera på hur du får dina barn att bli vinnare i livet genom rätt stöttning i idrottskarriären.

Innehåll:
Inspiration runt rollen som idrottsförälder
Engagemang på gott och ont
Hur negativ press kan omvandlas till positivt stöd
Att stärka barns självförtroende och självkänsla
Värdefullt samarbete med föreningen

Målgrupp:
Föräldrar till idrottande ungdomar.

Omfattning:
2 utbildningstimmar

Utbildningsansvarig
För frågor kontakta:
Vidar jonsson
vidar.jonsson@skaneidrotten.se
010-476 57 07 25

Kallelse:
Skickas via e-post, glöm ej ange korrekt e-postadress vid anmälan. Kallelse skickas efter anmälningstidens slut.

• 2019-05-02
      • 2019-05-07 18:00 - 20:00
    • Hyllinge GIF, Örtgatan 15 i Hyllinge
    • Iaa Hedin

• 2019-05-02
      • 2019-05-07 18:00 - 20:00
    • Hyllinge GIF, Örtgatan 15 i Hyllinge
    • Iaa Hedin

RF-SISU Skåne är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna regionalt. Vi har två uppdrag, idrott och folkbildning.