Grundkurs, 10-11 februari 2020

Välkommen till Grudkurs

Gästriklands Ishockeyförbund bjuder in alla blivande ledare inom ishockey till den första kursen i utbildningsstegen – Grundkursen.

Kursen vänder sig till alla ledare i föreningen, även intresserade föräldrar.

Syfte
Att ge samtliga deltagare (ledare, tränare och föräldrar) en grundläggande kunskapsbas i ishockey och ishockeyns värderingar.

Att engagera och entusiasmera deltagarna till ett fortsatt ledarskap.

Detta är den första kursen i Svenska Ishockeyförbundets utbildningsstege. Kursen är obligatorisk för alla blivande ledare inom svensk ishockey. För att gå vidare till någon annan kurs i utbildningsstegen är det ett krav att man har gått grundkursen.

Kursinnehåll
1.Ledarskap: vad är ledarskap, jag som ledare, styrande principer, praktisk ledarmetodik, att leda andra
2.Metodik: Tre Kronors Hockeyskola
3.Ishockey - teknik: skridskoåkning, klubbteknik, passning/mottagning, skott, närkampsspel
4.Spelförståelse: smålagsspel
5.Målskytte - målvaktsspel: grunder i MV-spel
6.Övrigt: idrotten och ishockeyns organisation, ABC-pärmens struktur, regler, utrustning, praktisk träningslära

Bokning och avbokningsregler, vänligen läs igenom noga
Anmälan är bindande och kursavgiften kommer att faktureras vid sent återbud eller om kursdeltagare uteblir. Vid eventuellt återbud till denna kurs återfås 1000 kr av kursavgiften vid giltigt förfall, sjukdom motsvarande (intyg skall kunna uppvisas) om återbudet lämnas senast 10 dagar innan kursen startar. I övriga fall faktureras hela kursavgiften.

För erhållande av kursintyg krävs 100% närvaro.

Kallelse med exakta tider skickas cirka en vecka innan kursstart.

Observera att ange fakturaadress vid anmälan.

Vid eventuella frågor kontakta Jonas Wiklund på jonas.wiklund@gastrikehockey.com

• 2020-02-10 16:00 - 22:00
      • 2020-02-11 16:00 - 22:00
    • Lars Öberg,Jonas Wiklund
    • Logi ingår ej.
    • 20 av 30

• 2020-02-10 16:00 - 22:00
      • 2020-02-11 16:00 - 22:00
    • Lars Öberg,Jonas Wiklund
    • Logi ingår ej.
  • 20 av 30
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.