IdrottOnline Klubb - Hemsida - grund,

Till våren 2019 kör vi alla IdrottOnline-kurser kostnadsfritt. Passa på, det är begränsade platser!

IdrottOnline är ett gemensamt verksamhetssystem för svensk idrott och utgör basen för all kommunikation och administration mellan medlem, förening och förbund.
Systemet är byggt utifrån att föreningen ska hitta allt på ett och samma ställe, vare sig det gäller hemsida, medlemsregister, ansökan till LOK-stöd och Idrottslyft, administration av utbildningar och tävlingar samt mycket mer. Föreningen får tillgång till allt detta helt kostnadsfritt.

Syfte och mål
Kursen är en introduktion i IdrottOnline som ska ge dig både information om hur den fungerar och inspiration att ta tag i föreningens hemsida när ni kommer hem. Vi hoppas att du efter utbildningen ska förstå hur systemet hänger ihop och känna till de grundläggande funktionerna på en hemsida i IdrottOnline.

Målgrupp
Personer som ska bidra i arbetet med föreningens hemsida. Lägga in text och bild och skapa sidor, nyheter och aktiviteter.

- IdrottOnline-systemet
  - Min sida / Behörigheter
  - Grundinställningar – Förstasidan
  - Skapa webbsida
  - Skapa nyhet
  - Infoga bild och länk
  - Visningskalender

Förkunskaper
Grundläggande datorvana krävs, samt behörighet och inloggningsuppgifter till föreningens hemsida, vilket ni själva enkelt kan ordna.

Du kan anmäla dig fram till 10 dagar innan kursstart, ser vi att utbildningen blir av så förlänger vi anmälningstiden så länge det finns platser kvar. När din anmälan har registrerats skickas ett bekräftelsemail till dig. Om du inte fått detta mail inom ett par dygn, hör av dig till utbildningens kontaktperson.
SISU Idrottsutbildarna förbehåller sig rätten att ställa in en utbildning/föreläsning om deltagarantalet inte anses tillräckligt.

Maria Harjula
Maria.harjula@vgidrott.se

• 2019-09-26
      • 2019-10-01 17:30 - 21:00
    • Alafors
    • Claes Berndtsson
    • Senast 5 dagar innan kursstart, annars debiteras hela deltagaravgiften.

• 2019-09-26
      • 2019-10-01 17:30 - 21:00
    • Alafors
    • Claes Berndtsson
    • I kursen ingår fika.
    • Senast 5 dagar innan kursstart, annars debiteras hela deltagaravgiften.