”Rätt från start” - tryggt ledarskap i trygga miljöer för U8, U9 och U10 - Värd IFK Tumba

Inbjudan till ”Rätt från start” - tryggt ledarskap i trygga miljöer för U8, U9 och U10

I år genomför vi den 4: upplagan av utbildningen ”Rätt från start”. Det är en utbildningskväll för ledare i våra U8, U9 och U10 lag. Vi kommer att genomföra årets utbildning på fyra olika platser som är geografiskt indelade. På varje plats är ca 10 föreningar inbjudna. Varje förening har möjlighet att anmäla 6 ledare (2 st. U8, 2 st. U9 och 2 st. U10). Dessa ledare kan vara tränare, lagledare, materialare.

Delar av innehållet:

• Vad är en ledares uppdrag?
  • Inspirerande berättelser om resor inom ishockeyn som ledare och spelare
  • Vad som kännetecknar ett tryggt ledarskap och trygga miljöer för U8, U9 och U10
  • Hur skapar vi miljöer för optimal utveckling?
  • Frågeställningar och erfarenhetsutbyte genom diskussioner
  • Vad säger forskningen?
  • Behålla så många som möjligt så länge som möjligt i så bra verksamheter som möjligt

Utbildningsgänget denna kväll är:

L-G Jansson (Väldigt lång erfarenhet som ledare inom ishockeyn på alla nivåer och expertkommentarer i Radiosporten)

Roger Dahlström (Sportchef i Trångsund, väldigt lång erfarenhet av ungdomsishockeyn i Stockholm ibland annat i Flemingsberg och AIK)

Kristofer Ottosson (Sportchef i Haninge Anchors och en väldigt lång elitkarriär i ishockeyn ibland annat i DIF och Tre kronor)

Plats: Ishuset Tumba (värdförening IFK Tumba)

Datum: 4/12-19

Tid: 18.00 (drop in fika) sedan kör vi 18.30–20.30

Fika: Kaffe och macka serveras, men kom med påfylld energi

Kostnad: Kostnadsfri

Anmälan senast: 27/11-19

Välkomna!

• 2019-12-04 18:00 - 20:30
    • Ishuset (Tumba)
    • L-G Jansson, Roger Dahlström, Kristofer Ottosson
    • 13 av 30

• 2019-12-04 18:00 - 20:30
    • Ishuset (Tumba)
    • L-G Jansson, Roger Dahlström, Kristofer Ottosson
  • 13 av 30
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.