Träning F04

Vi har nu klarat av första delen i utbildningsstegen för ungdomsspelare enligt Svenskahandbollförbundets utbildningsplan. Nu startar nästa del som innebär en fas av mer tävlingsinriktad utbildning , och i den fasen ingår uttagning till distriktslag och tävling (Sverigecupen).

Vi i Uppland har följande upplägg för kommande period.

Den 16 augusti hålls en sista träning för alla som har för avsikt att FÖRSÖKA ta en plats till Upplandslaget flickor födda 2004.

Under vecka 34 meddelas via Upplands HF sida vilka som blivit uttagna till Elitlägret i Enköping 13-15 september. (17-25 spelare)

Under vecka 35  meddelas via Upplands HF sida vilka som blivit uttagna till Upplandslaget som ska representera Uppland vid Sverigecupen.

Under perioden fram till Sverigecupen i november kommer träningsdagar och träningsmatcher hållas som separat kallelse kommer inför respektive tillfälle.

Plats: Vikingahallen
Tid: 19-21
Datum: 16/8

Material som spelarna ska ha med sig: boll, tejp och vattenflaska