Framtidens IF, Gislaved

Smålandsidrotten och Gislaved kommun bjuder in till föreläsning i samband med kommunens hållbarhets vecka.

Vårt engagemang i föreningslivet förändras. Hur kan dagens föreningar organisera sig för att möta framtiden? En föreläsning med Mikael Johansson från Tokarp Gräshagens IF (TGIF), en förening som vill skapa den moderna föreningen där alla får vara med och röra sig på sina villkor.

Mikael presenterar hur TGIF skapar sin moderna förening.

För mer information, kontakta Smålandsidrotten, Susanna Hansson Öberg, tel. 036-34 54 25, susanna.hansson-oberg@smalandsidrotten.se

Välkomna!

• 2019-10-14
      • 2019-10-16 18:30 - 20:00
    • Gislaved, kommunhuset, sessionssalen Fegen

• 2019-10-14
      • 2019-10-16 18:30 - 20:00
    • Gislaved, kommunhuset, sessionssalen Fegen
    • Kostnadsfri, vi bjuder på frukt!

RF-SISU är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna regionalt.

Vi har två uppdrag, idrott och folkbildning. SISU Idrottsutbildarna är idrottsrörelsens eget studieförbund.

Vi erbjuder folkbildning i idrottsföreningar för att ge kunskap och kraft åt människors tankar, idéer och vilja att utvecklas.