Basutbildning för ridsportens ledare

Ledarna inom ridsporten är förebilder för övriga medlemmar och har en särskilt viktig roll i organisationen. Målet med Basutbildning för ridsportens ledare är därför att alla ledare ska få en god grund att stå på så att de kan känna sig trygga med sitt uppdrag och fortsätta utvecklas inom ridsporten. Basutbildning vänder sig till nuvarande och blivande ledare inom ridsporten, till exempel tränare, ridlärare, lagledare, funktionärer och förtroendevalda. OBS! Rekommenderad minimiålder minst 18 år.

Datum: Lördag 5 december 2020

Plats: Kanslilokalerna, Kronan-området, Luleå

Tid: 10.00-ca 17.00

Kurskostnad: 900 kr (inkl kursmaterial, fika och lätt lunch)

Anmälan görs via länken till höger SENAST 5 november.

Material: Kursmaterialet inklusive utbildningsplan och hemuppgift skickas till dig i god tid före utbildningsträffen.

Observera! Rekommenderad minimiålder 18 årFrån och med 2017 är basutbildningen obligatorisk och ett behörighetskrav för att bli utbildare i Grönt kort, Ridledarutbildning och central och regional funktionärsutbildning. När det gäller Ungdomsledarutbildning så är det önskvärt med genomgången Basutbildning men eftersom minimiåldrarna är 16 år på ULK och rekommenderat 18 år på Basutbildningen så är det inget krav.

Dessutom är Basutbildningen för ridsportens ledare fr.o.m 2018 obligatorisk och ett behörighetskrav till utbildningarna Funktionsnedsättning och delaktighet steg III, samtliga regionala och centrala funktionärsutbildningar, Ridledarutbildningen, Svensk Ridlärare I samt till C-tränarutbildningen.

Utbildningsplan: Basutbildning för ridsportens ledare består av:

- webbaserade studier (ca 10 studietimmar) och

- en utbildningsträff (ca 8 studietimmar)

Efter anmälningstidens utgång får du bekräftelse samt bok med inloggningskod till utbildningens websida - webbaserade studier skall göras innan träffen den 24 oktober (detta är beräknat till 10 studietimmar x 45 min så börja inte för sent!)

Här kan du gå in på utbildningens websida och se delar av innehållet

• 2020-11-05
      • 2020-12-05 10:00 - 17:00
    • Luleå
    • Carina Sundström
    • I priset ingår kursmaterial, fika och lätt lunch.
    • Anmälan är bindande - vid utebliven deltagare debiteras kursavgiften om vi inte kan sätta in reserv på platsen. Klubben har rätt att sätta in ersättare som uppfyller kraven.
    • Ledare (i någon form) eller blivande i förening och/eller distrikt. Minimiålder 18 år.

• 2020-11-05
      • 2020-12-05 10:00 - 17:00
    • Luleå
    • Carina Sundström
    • I priset ingår kursmaterial, fika och lätt lunch.