Digital Kurs för Grönt Kort handledare - fortbildning samt nya

Repetitionskurs för Grönt Kort handledare samt kurs för nya utbildare i distriktet

Datum: söndag 28 februari 2021

Plats: Digitalt via Teams

Tid: 13.00-ca 17.00

Kursledare: Annika Pihl

Kurskostnad: 300 kr

Anmälan görs via länken till höger SENAST 20 februari.

Kursen är både en obligatorisk fortbildning för redan godkända utbildare, samt kurs för nya utbildare. Det är för i år mycket nytt eftersom hela utbildningen gjorts om med större andel webbaserad utbildning och ingen fysisk bok. Alla Gröna kortet utbildare behöver går fortbildningen 2021 i och med det nya materialet och kursplanen.

Varje förening kan utse en eller flera Grönt kort utbildare. Basutbildningen är obligatorisk och ett behörighetskrav för att bli utbildare i Grönt kort på föreningsnivå. Det krävs även att Grönt kort utbildare ska vara lägst 20 år, ha någon av SvRFs utbildningar i botten (lägst Ridlärare SLR 1, C-tränare eller officiell funktionär. Meriterande är att man själv har Grönt Kort.

I en övergångsperiod under 2021 får de utbildare som ej uppfyller behörighet enligt den nya kompetensbeskrivningen behålla sin funktion att vara föreningsutbildare under förutsättning att man var med på distriktets repetitionskurs 2019 och/eller att man genomfört kurs(er) under 2019-2020 som bevis på att man fortfarande avser att vara aktiv.

Har du frågor om utbildningen och/eller behörighet - kontakta Marie Nilsson-Lundberg 070-696 60 90.

Läs mer om kompetensbeskrivning för Grönt kort utbildare HÄR.

Kursinnehåll/genomgång av:

• Utbildningsmaterialet, kursinnehåll, upplägg och handledning
  • Utbildningsportalen Grönt kort (webbplatsen)
  • Problemställningar som finns ute i distriktet eller på klubbar

Välkomna!

• 2021-02-20
      • 2021-02-28 13:00 - 17:00
    • Digitalt via Teams
    • Annika Pihl
    • Anmälan är bindande - vid utebliven deltagare debiteras kursavgiften om vi inte kan sätta in reserv på platsen.
    • Se kursinnehåll. Minimiålder 18 år.

• 2021-02-20
      • 2021-02-28 13:00 - 17:00
    • Digitalt via Teams
    • Annika Pihl
    • Se kursinnehåll. Minimiålder 18 år.