Kurs för nya Grönt Kort utbildare

Kurs för dig som vill utbilda dig till grönt kort ledare i din förening.

För att bli utbildare i grönt kort på föreningsnivå är Basutbildningen obligatoriskt behörighetskrav. Det krävs även att Grönt kort utbildare ska vara lägst 20 år och ha någon av SvRF:s utbildningar i botten (lägst ridlärare srl 1, C-tränare eller Officiell funktionär).
Rekommenderas att ny Grönt kort utbildare, går med som assistent på en utbildning innan personen själv leder en utbildning.
Grönt kort utbildaren ska ha en god kunskap om hästar, hästhantering, hästens beteende, säkerhet samt ha stor kunskap och erfarenhet av tävling inom Ridsporten. Du som Grönt kort utbildare ska också vara en bra förebild och en pedagogisk ledare.

Under kursen går vi igenom deltagarmaterial, webbsidan och handledarmaterial.

I kursen ingår allt material förutom inloggning till webbplatsen för grönt kort som du köper via SISU Idrottsböcker innan kursstart.
Länk till köp av inlogg finns här: https://www.sisuidrottsbocker.se/produkt/gront-kort-digital-artikel/

Kursen hålls digitalt via Teams.

• 2021-02-24 09:00 - 12:00
    • Teams
    • Avanmälan efter sista anmälningsdag som är den 21 februari faktureras.

• 2021-02-24 09:00 - 12:00
    • Teams
    • Avanmälan efter sista anmälningsdag som är den 21 februari faktureras.