Samling U23 Stockholm - mental hälsa

För specialkost. Maila per.forsberg@sdfstockholm.se

För att bidra till en mer hållbar idrottsutveckling för unga idrottare bjuds du som juniorer, seniorer och klubbtränare in till ett utvecklingsprogram arrangerat av Stockholms Orienteringsförbund. Vi kallar det Samling U23 Stockholm då målgruppen för satsningen är aktiva i åldern 17-23.

Utbildningsprogrammet är ett samarbete mellan Stockholms Orienteringsförbund, Svenska orienteringsförbundet och RF-SISU Stockholm. Föreläsningen är idrottsövergripande och därav bjuds era sektioner inom friidrott, skidor och mångkamp in till detta utbildningsprogram.

Dagens program innehåller träning och lunch samt föreläsning om mental hälsa för idrottare. Föreläsare är Sara Hammer, legitimerad psykolog som arbetar med elitidrottare i syfte att maximera deras prestation och hålla långsiktigt. Motivation, koncentration och prestationsångest är då vanliga områden att arbeta med.

Här ingår också uppföljande utvecklingsarbete som ni kommer att kunna gör på hemmaplan kopplat till utbildningen.

Varmt välkommen med din anmälan senast 15 januari 2023!

Tider och program:

Lördagen den 21 januari kl 10.00 i Järfälla OK:s klubbstuga Granskog.

10.00 Samling för träning
12.00 Lunch