Patrik Sjöberg - Det du inte såg

Patrik Sjöberg berättar i en öppen föreläsning av formen frågestund, ärligt om ditt liv på och utanför banan.

Patrik är höjdhopparen som fortfarande är den som har hoppat näst högst i världen. Han är både omtyckt och omstridd för sitt raka sätt och går sin egen väg. Men hans resultat på idrottsarenorna runt hela världen har talat sitt tydliga språk. Han är en av Sveriges största idrottshjältar genom tiderna.

Boken Det du inte såg av Patrik Sjöberg, slog ner som en bomb våren 2011 och skakade om hela idrotts Sverige. Han avslöjade saker som fick alla att häpna. Möt Patrik och Maria i en öppen föreläsning i form av en frågestund med Maria som moderator. Efter föreläsningen svarar Patrik på publikens frågor om boken, om vad vi inte såg och inte visste.

Maria Akraka var under stora delar av 90-talet Sveriges bästa medeldistanslöperska, och innehar fortfarande de svenska rekorden inomhus på både 800m och 1500m. I dagarbetar hon som VD för Sportcore, som projektledare inomsport och hälsa för Intersport samt som föreläsare.

Patrik Sjöberg är innehavare av det svenska, tillika europeiska, rekordet i höjdhopp på 2,42 meter. Detta gör honom till världens näst bäste höjdhoppare genom tiderna efter kubanen Javier Sotomayor, som hoppat 2,45 meter. Sjöbergs internationella genombrott kom vid OS 1984 i Los Angeles då han tog OS-silver som 19-åring. Han tog även OS-brons 1988, OS-silver 1992 och VM-guld från Rom 1987 samt tilldelades Svenska Dagbladets Bragdguld 1985.

Gratis entré för tränare och ledare inom idrottsföreningarna i Hälsingland

Anmälan till senast den 15 januari 2013. Först till kvarn!

Föreläsningen sker i samverkan med Hudik Björkberg IBK, Hudiksvalls Tidning, Hälsinglands Sparbank, Kulturhuset Glada Hudik

• 2013-01-15
      • 2013-01-17 19:00 - 21:00
    • Kulturhuset, Rådhusgatan 2, Hudiksvall