Idrottens föreningslära - grund

Detta steg är en introduktion med information och inspiration kring föreningslärans grunder och riktar sig till alla organisationsledare. Bland annat tar vi upp meningen med föreningen, vikten att ha en väl genomarbetad verksamhetsidé, värdegrund, vision och verksamhetsplan. Vi tar upp det viktigaste när det gäller medlemsavtal, årsmötet, valberedningens roll och ekonomi i föreningen. Dessutom smyger vi igång det som handlar om att utveckla föreningen. Det handlar om att ständigt våga ställa sig frågan om syftet med föreningen och om att göra rätt saker på rätt sätt.

• 2013-03-08
      • 2013-03-11 18:00 - 21:00